Dziennikarze spędzają dziś w Internecie po kilkanaście godzin dziennie. W podróż zabierają telefon komórkowy – koniecznie z przeglądarką internetową i aplikacjami umożliwiającymi dostęp do portalu społecznościowego Facebook czy komunikatora Twitter. Nie tylko przesyłają zdobyte informacje do internetowych wydań mediów, dla których pracują, ale także dzielą się nimi z sieciową społecznością.
– Spędzam w sieci za dużo czasu – przyznaje Maciej Zdziarski, dziennikarz prowadzący program „Kwadrans po ósmej” w TVP. – Staram się utrzymywać kontakty z dużą grupą znajomych. To bardzo wciąga i niestety może przysłaniać prawdziwe życie. Coś za coś.
[srodtytul]Żeby czytelnik mógł podyskutować[/srodtytul]
W ciągu ostatniego roku swoje konta na Twitterze i Facebooku założyło kilkudziesięciu znanych polskich dziennikarzy. Własne profile mają też największe redakcje telewizyjne, prasowe i radiowe: „Gazeta Wyborcza”, TVN czy radiowa Trójka.
Dziennikarze zaczęli stanowić znaczną część sieciowej społeczności. Piszą blogi: własne, redakcyjne, udzielają się na forach, dzielą się newsami na portalach, wklejają zdjęcia psów, kotów i pilnie śledzą profile konkurencji.