Ciąża Anny Muchy wywindowała TVN w zestawieniu mediów, które podają najgorętsze i najczęściej cytowane informacje dotyczące życia gwiazd. Taki ranking „Najwięcej o celebrytach" przygotował w czerwcu Instytut Monitorowania Mediów. Na pierwszym miejscu znalazł się „Super Express" (wraz ze swoją stroną internetową Se.pl), na którego informacje inne media powoływały się aż 48 razy. Największym zaskoczeniem jest jednak medium, które zajęło miejsce drugie – TVN. Celebryckie newsy tej telewizji cytowano aż 45 razy.
To o 15 więcej niż tabloid „Fakt", który zajął miejsce trzecie, i o 28 więcej niż najpopularniejszy portal plotkarski Pudelek.pl (17 powołań).
Wystarczy, że gwiazda coś powie
– Informacja o ciąży Anny Muchy padła w programie „Dzień dobry TVN", gdzie aktorka była gościem. Okazało się to gorącym newsem, który od razu podchwyciły inne media– mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów. Przyznaje, że zaskoczyła ją obecność TVN w towarzystwie tabloidów, plotkarskich portali i magazynów dla kobiet. – Może się okazać, że to jednorazowy tak wysoki wynik. Zobaczymy, co pokażą kolejne rankingi za lipiec czy sierpień.
Dr Tomasz Płonkowski, medioznawca z UW, podkreśla, że wszystkie duże stacje telewizyjne, w tym TVN, mają własny zespół gwiazd, które na wszelkie sposoby promują. – Często o nich mówią, zapraszają je do różnych programów jako gości i stąd wrażenie, że zajmują się głównie celebrytami – tłumaczy. Zauważa także, że TVN, który jest obecnie w trudnej sytuacji finansowej, będzie coraz częściej stawiał na treści tabloidowe. – Produkcja takich newsów jest tańsza, wystarczy, że gwiazda powie coś nośnego na antenie, a popyt na takie informacje jest wciąż duży.
TVN nie chce komentować wyników rankingu.