Zhakowane pociągi. Kto stoi za celowymi usterkami w Impulsach?

W kodach oprogramowania pociągów polskiego Newagu hakerzy znaleźli niedopuszczalne blokady, które unieruchamiały pociągi. Sprawę bada ABW.

Publikacja: 06.12.2023 22:02

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdj

Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.

Foto: PAP/Andrzej Grygiel

Przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich Impulsów były blokady ukryte w oprogramowaniach pokładowych komputerów pociągów, wyprodukowanych przez firmę Newag z Nowego Sącza - wynika z ustaleń grupy polskich hakerów. Wynajęła ich bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newaga. We wtorek badacze m.in. z Dragon Sector - na konferencji w Warszawie ujawnili szokujące kulisy. Sprawę opisał m.in. branżowy portal zaufanatrzeciastrona.pl i Onet.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo