Kiedy potrzebna zgoda klienta na przetwarzanie danych przez sprzedawcę

Sprzedawcy przetwarzają nasze dane osobowe nie tylko do celów realizacji umowy. Zanim podamy im swój numer telefonu czy datę urodzenia, powinniśmy wiedzieć, czy jest to konieczne, a także kto dokładnie, w jakim celu i w jaki sposób będzie wykorzystywał nasze dane.

Aktualizacja: 29.12.2019 12:41 Publikacja: 29.12.2019 11:36

Kiedy potrzebna zgoda klienta na przetwarzanie danych przez sprzedawcę

W przypadku tradycyjnej sprzedaży w relacjach między sprzedawcą a klientem często nawet nie dochodzi do przetwarzania danych. Klient płaci za towar, który podaje mu sprzedawca i na tym koniec. Sytuacja się zmienia, gdy pojawia się konieczność wystawienia faktury lub przyjęcia zamówienia, które nie może być zrealizowane od ręki. Bez konieczności podania danych przez konsumenta nie da się zrobić zakupów w Internecie. 

Urząd Ochrony Danych Osobowych wyjaśnia, kiedy sprzedawca nie powinien przetwarzać danych bez wyraźnej zgody klienta.

Pozostało 92% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Ten testament wywołuje najwięcej sporów. Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok
Prawo karne
Akta znalezione w domu Zbigniewa Ziobry. Prokuratura przekazała nowe informacje
ABC Firmy
Firma zapłaci prawie 240 tys. zł kary. Wszystko przez zgubionego pendrive'a
Zawody prawnicze
Adwokaci apelują do Tuska. Chcą uchylenia rozporządzenia MS
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura z wieloma znakami zapytania. Będzie podwyżka?
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?