UOKiK: nieuczciwe reklamy programu mieszkaniowego

Reklamy spółki Polski Społeczny Program Mieszkaniowy w ulotkach i na stronie internetowej były nieuczciwe - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Publikacja: 18.12.2018 14:01

UOKiK: nieuczciwe reklamy programu mieszkaniowego

Foto: 123RF

Jak czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, spółka Polski Społeczny Program Mieszkaniowy (dawniej Deveres) z Rzeszowa sprzedawała pakiety uczestnictwa w programie „Twoje mieszkanie". Klient mógł wybrać jeden z czterech wariantów. Informacje z ulotek i strony internetowej jednoznacznie sugerowały, że po wpłacie 5, 10, 20 lub-30 tys. zł i upływie odpowiednio 19, 15, 11 lub 9 lat uczestnik otrzyma lokal o powierzchni 42-56 m. kw. i o wartości 200-240 tys. zł. Jak to możliwe? Kupujemy mieszkania w cenach hurtowych i sprzedajemy w cenach rynkowych. Różnica daje zysk. Zyskiem dzielimy się z uczestnikami programu. Pod koniec umowy dostajesz mieszkanie o wartości 200 tysięcy – tłumaczyła spółka w reklamach.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Wybierz ofertę dla Ciebie

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Podatki
Sprzedali odziedziczone mieszkanie. Zapędy fiskusa musiał zastopować sąd
Prawo dla Ciebie
Prezydent zawetował ustawę o języku śląskim
Sądy i trybunały
Pracownicy sądów i prokuratur przedstawili swoje żądania Bodnarowi
Zawody prawnicze
Czystki w krakowskich prokuraturach. To ewenement w skali całego kraju
Prawo dla Ciebie
Koniec sporu Brukseli z Polską o praworządność. KE zamyka procedurę z artykułu 7
Praca, Emerytury i renty
Nowa, lepsza umowa w pracy: przepisy są od roku, ale czy się przyjęły