Podkręcona etykieta może zmylić przeciętnego klienta

Firma, która w celach reklamowych eksponuje na żywności informacje dodatkowe i dobrowolne, nawet zgodne ze składem, ale niepełne, narusza prawo.

Aktualizacja: 20.05.2020 11:49 Publikacja: 20.05.2020 02:00

Podkręcona etykieta może zmylić przeciętnego klienta

Foto: AdobeStock

Dbanie o zdrowie i ekologiczny styl życia powoduje, że konsumenci coraz częściej szukają produktów o najwyższej jakości. Dotyczy to zwłaszcza żywności. Trudno się więc dziwić, że firmy, które je produkują, starają się wyeksponować informacje o ich wyjątkowej jakości czy walorach naturalnych. Trzeba jednak bardzo uważać, bo taka reklama może zostać uznana za przekroczenie dopuszczalnych granic i skończyć się karą. Przestrogą może być jedno z orzeczeń Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Sądy i trybunały
Sędzia zwrócił się do władz Białorusi o azyl. To "bohater" afery hejterskiej w MS
Sądy i trybunały
"To jest dla mnie szokujące". Szefowa KRS o sprawie sędziego Szmydta
Dane osobowe
Wyciek danych klientów znanej platformy. Jest doniesienie do prokuratury
Prawo dla Ciebie
"Nowy rozdział dla Polski". Komisja Europejska zamyka procedurę artykułu 7
Sądy i trybunały
Zwrot w sprawie zmian w KRS? Nieoficjalnie: Bodnar negocjuje z Dudą