Rzecznik wystąpił z pozwem w imieniu rolnika z województwa lubuskiego, który był klientem banku BNP Paribas Bank Polska S.A. Ktoś dokonał nieautoryzowanych wypłat zarówno z rachunku bankowego pokrzywdzonego jako osoby fizycznej, jak też z rachunków bankowych spółdzielni rolniczych, w imieniu których działał pokrzywdzony. Bank nie chciał oddać klientowi utraconej kwoty. Z prośbą o pomoc rolnik zwrócił się do Rzecznika Finansowego.
– Po analizie dostarczonej dokumentacji, zdecydowałem o niezwłocznym wniesieniu pozwu w tej sprawie ze względu na rozmiary strat oraz okoliczności zdarzenia. Z opisu sprawy wynika, że klient padł ofiarą zorganizowanego oszustwa. Trudno tu mówić o jakimkolwiek niedbalstwie z jego strony. Transakcja została przeprowadzona bez jego wiedzy i zgody. W opinii moich ekspertów w tej sytuacji bank jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu środków w ustawowych terminach – mówi rzecznik finansowy dr hab. Mariusz Jerzy Golecki.