Nic nie zwalnia sklepów internetowych z tego obowiązku.
Zgodnie z przepisami klient może oddać w sklepie nieodpłatnie akcesoria tego samego rodzaju i w ilości sztuka za sztukę. Ale uwaga! Obowiązek dotyczy tylko sprzętu dostarczonego podczas zakupu nowego. Sklep nie może odmówić w takiej sytuacji przyjęcia, choć zdarzają się wyjątki.
Jednakże z wykonywaniem obowiązku przez sprzedawców internetowych jest spory kłopot. Mają oni często siedzibę setki kilometrów od miejsca, do którego dostarczany jest laptop, telewizor czy odkurzacz. Ponadto najczęściej towar jest dowożony przez wynajętą firmę transportową. Nawet gdyby e-klient chciał odwieźć na miejsce sprzęt, zajęłoby mu to masę czasu i pociągnęło za sobą koszty. Przepisy nie nakazują zaś odbierania elektrośmieci z domu klienta.
Jeżeli firma działa w tym samym mieście, to teoretycznie nie powinno być trudności z pozostawieniem u niej staroci, w miejsce których kupiliśmy nowe urządzenia. Nie wszyscy handlujący w Internecie wywiązują się jednak z tych obowiązków.
Zanim więc zdecydujemy się na zakup, warto sprawdzić, jakie informacje na temat zbiórki sprzętu elektrycznego i elektronicznego widnieją na stronie internetowej sklepu.