Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w czasie sezonowych wyprzedaży przypomina klientom o kilku podstawowych zasadach:
- 2 lata – tyle wynosi czas na zgłoszenie reklamacji. Składa się ją w sklepie, w którym zrobiono zakupy. Najlepiej dokonać tego w formie pisemnej. Kupując rzeczy na wyprzedaży, ekspozycji lub z promocji – konsument ma tyle samo praw, co w przypadku zakupu po cenie regularnej.
- Żądania: W przypadku rzeczy kupionych po 25 grudnia konsument może żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny (konsument musi wskazać o ile powinna spaść cena) lub gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
- 1 rok od momentu zauważenia wady – w takim czasie należy zawiadomić sprzedawcę o tym, że produkt jest wadliwy.
- Zwrot produktu, który zwyczajnie nie podoba się konsumentowi zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Gdy oferuje on możliwość oddania towaru, sam określa warunki. Może żądać np. dołączenia opakowania, metek. W zamian może zaproponować klientowi m.in. zwrot gotówki, wymianę czy bon na zakupy w tej samej sieci.