Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 08.05.2018 21:00 Publikacja: 08.05.2018 21:00
Foto: Adobe Stock
Badanie zrealizowano na próbie 10 tys. respondentów o średnich rocznych wydatkach 37 tys. euro, pochodzących z 10 krajów świata. To czołowe rynki towarów luksusowych, czyli USA, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Niemcy, Brazylia, Chiny, Japonia, Rosja oraz Korea Południowa. Z badania wynika, że wartość wydatków na produkty luksusowe wzrośnie w 2024 roku do kwoty niemal 1,3 bln euro, co oznacza stały wzrost o 5 proc. rocznie.
Dwie największe grupy klientów to przede wszystkim milenialsi i konsumenci w Chinach. Raport podaje, że w grupie milenialsów oczekiwane jest aż 130 proc. wzrostu wydatków w kategorii dóbr luksusowych osobistych, co będzie stanowiło 50 proc. udziału w rynku w 2024 r. Z kolei Chińczycy będą odpowiadali za 40 proc. rynku, a ich wydatki wzrosną aż o 70 proc. Badanie precyzuje, że milenialsi coraz częściej cenią sobie bardziej komfort niż elegancję, co wpływa na wzrost udziału w rynku firm posiadających w ofercie ubrania w stylu casual. Poza jakością i ekskluzywnością produktów główne powody, dla których konsumenci decydują się kupować i wydawać coraz większe sumy na dobra luksusowe, to wyrażanie siebie, ekstrawagancja i zabawa oraz bycie cool & sexy.
W kwietniu w sklepach było drożej średnio o 5,6 proc., podczas gdy jeszcze przed miesiącem było to 6,7 proc. r./...
Abonament, w którego w ramach użytkownicy dostają darmowe dostawy czy dodatkowe promocje, zyskał nowe funkcjonal...
Donald Trump wykonał kolejny krok w stronę poprawy relacji handlowych między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Pr...
Handlowa spółka Żabka opublikowała raport za I kwartał 2025 r. Podtrzymała długoterminowe cele.
Liczba użytkowników chińskiego serwisu już o milion przekracza wynik polskiej platformy i wynosi 18,9 mln. Jedna...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas