Sklepy nie znikną przez internet

Przyszłość sektora to wykorzystywanie wszystkich kanałów dystrybucji, od stacjonarnych po cyfrowe.

Aktualizacja: 13.06.2018 22:14 Publikacja: 13.06.2018 21:00

Sklepy nie znikną przez internet

Foto: Adobe Stock

Polacy, podobnie jak konsumenci na całym świecie, zwracają się coraz częściej w stronę cyfrowych technologii. – Poza Chinami, które mocno odstają pod względem częstszego wykorzystania najnowocześniejszych narzędzi, wyniki Polski są zbliżone do tych obserwowanych w innych krajach – mówi Krzysztof Badowski, lider zespołu handlu i produktów konsumenckich PwC w regionie.

Firma przeprowadziła badanie w 27 krajach na próbie 22,5 tys. osób. Jasno pokazuje, że obecnie robienie zakupów odbywa się z coraz większym wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Już 17 proc. Polaków kupuje za pośrednictwem smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. nawet codziennie. 58 proc. inspiracji do zakupów szuka w mediach społecznościowych, a 39 proc. chętnie opłaca codzienne zakupy za pomocą płatności mobilnych.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Rozejm USA i Chin w wojnie handlowej. Doszło do porozumienia w sprawie ceł
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem