Sklepy nie znikną przez internet

Przyszłość sektora to wykorzystywanie wszystkich kanałów dystrybucji, od stacjonarnych po cyfrowe.

Aktualizacja: 13.06.2018 22:14 Publikacja: 13.06.2018 21:00

Sklepy nie znikną przez internet

Foto: Adobe Stock

Polacy, podobnie jak konsumenci na całym świecie, zwracają się coraz częściej w stronę cyfrowych technologii. – Poza Chinami, które mocno odstają pod względem częstszego wykorzystania najnowocześniejszych narzędzi, wyniki Polski są zbliżone do tych obserwowanych w innych krajach – mówi Krzysztof Badowski, lider zespołu handlu i produktów konsumenckich PwC w regionie.

Firma przeprowadziła badanie w 27 krajach na próbie 22,5 tys. osób. Jasno pokazuje, że obecnie robienie zakupów odbywa się z coraz większym wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Już 17 proc. Polaków kupuje za pośrednictwem smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7 proc. nawet codziennie. 58 proc. inspiracji do zakupów szuka w mediach społecznościowych, a 39 proc. chętnie opłaca codzienne zakupy za pomocą płatności mobilnych.

Pozostało 84% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi