Tesco podniosło ceny 1000 artykułów. Bo brexit

Największa brytyjska sieć handlowa podniosłą ceny ponad 1000 produktów oferowanych w jej sklepach. Do podwyżek doszło w ostatnich 2 tygodniach - informuje BBC.

Aktualizacja: 20.07.2019 17:44 Publikacja: 20.07.2019 17:33

Tesco podniosło ceny 1000 artykułów. Bo brexit

Foto: Bloomberg

Wzrost cen wyniósł średnio 11 proc. Podrożały niektóre rodzaje sera, czekolady, dżemy a także banany. Tesco poinformowało, że nie mogło już dłużej wstrzymywać się z podwyżkami, ponieważ wzrost kosztów jest zbyt silny. Sieć podkreśla jednak, że nadal jest konkurencyjna cenowo w porównaniu z takimi konkurentami jak Asda, Sainsbury's czy Morrisons. Wszystkie cztery brytyjskie sieci ostro walczą o rynek z dyskontowymi sieciami Aldi i Lidl. Od lat walczą o klienta obniżając ceny najpopularniejszych produktów.

Jednak wzrost kosztów na Wyspach Brytyjskich jest coraz silniejszy. Takie produkty jak mleko w proszku, ziemniaki, wieprzowina drożeją znacznie mocniej niż wynikałoby to z oficjalnych danych inflacyjnych, które określają inflację na poziomie 2 procent.

Analitycy wskazują na słabego funta, który sprawia, że ceny importowanych towarów rosną. Zamieszania z procedurą brexitu i zmianą rządu w Wielkiej Brytanii nie ułatwiają życia brytyjskim sieciom handlowym i importerom.

Według wliczeń The Press Association paczka pięciu bananów kosztuje 1 funta - jeszcze do niedawna było to 90 pensów a opakowanie makaronu pod własną marką kosztuje już 65 pensów - 15 drożej niż dwa tygodnie temu, dżem z truskawek podrożał o 23 proc. do 92 pensów, a główka sałaty lodowej o 17 proc. do 60 pensów za sztukę.

Najmocniej zdrożała czarna soczewica w puszcze. Jedno opakowanie soczewicy marki Merchant Gourmet podrożało aż o 152 proc. z 1,42 funta do 3,6 funta.

Tesco zdecydowało się też na obniżki cen 121 produktów. Staniały niektóre rodzaje wona oraz napoje bezalkoholowe.

Wzrost cen wyniósł średnio 11 proc. Podrożały niektóre rodzaje sera, czekolady, dżemy a także banany. Tesco poinformowało, że nie mogło już dłużej wstrzymywać się z podwyżkami, ponieważ wzrost kosztów jest zbyt silny. Sieć podkreśla jednak, że nadal jest konkurencyjna cenowo w porównaniu z takimi konkurentami jak Asda, Sainsbury's czy Morrisons. Wszystkie cztery brytyjskie sieci ostro walczą o rynek z dyskontowymi sieciami Aldi i Lidl. Od lat walczą o klienta obniżając ceny najpopularniejszych produktów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla
Handel
Polacy coraz chętniej kupują używane produkty. Które firmy już to zauważyły?
Handel
Rząd Orbana skarży sieć sklepów. Uważa, że został zniesławiony
Handel
W niedzielę, 28 kwietnia, sklepy otwarte. Okazja do zaopatrzenia się na majówkę
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił