Od 2014 roku Grupa Eurocash jest mniejszościowym udziałem Frisco.pl. Apetyt ma jednak większy o czym świadczy wniosek o koncentrację, który wpłynął do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Właściciel franczyzowych marek takich jak Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek czy ABC chce uzupełnić swoje portfolio w handlu o e-supermarket.
Czytaj także: Klienci domagali się zmian od dłuższego czasu. Frisco.pl wreszcie to zrobi
Jest na co robić zakusy, gdyż Frisco jest dobrze rozpoznawalną marką w Warszawie i okolicach. Do tego dynamicznie zwiększa sprzedaż – w 2018 roku Frisco.pl odnotowało wzrost o 32,4 proc. do 96,53 mln złotych rocznie. Choć w porównaniu do gigantów rynku detalicznego to relatywnie niewielka kwota, to na rynku e-spożywczym jest całkiem znacząca, do tego Frisco.pl nie ma wsparcia tradycyjnych placówek.
Obecnie Grupa Eurocash jest właścicielem 44,03 procenta akcji Frisco. O tym, że być może będzie chciała przejąć internetowy supermarket spożywczy informowała już w 2014 roku, gdy rozpoczęła skupowanie udziałów w Frisco.
W zeszłym tygodniu Eurocash uruchomiła e-platformę typu marketplace dla właścicieli małych sklepów. Na Eurocash.pl zaopatrywać się mogą zarówno małe sklepy jak i lokale gastronomiczne. Można to nazwać e-hurtownią mającą w ofercie 11 tysięcy produktów od 600 dostawców.