Klienci domagali się zmian od dłuższego czasu. Frisco.pl wreszcie to zrobi

Wielu klientów odetchnie z ulgą. Internetowy supermarket Frisco.pl ograniczy zużycie plastiku.

Aktualizacja: 07.05.2019 14:05 Publikacja: 07.05.2019 13:58

Klienci domagali się zmian od dłuższego czasu. Frisco.pl wreszcie to zrobi

Foto: Frisco.pl

Klienci Frisco.pl, znanego polskiego e-sklepu spożywczego od dawna narzekają, że wszystkie zamówienia dostają wraz z dużą ilością jednorazowych, plastikowych opakowań. Klienci skarżyli się w mediach społecznościowych na pakowanie w osobne torebki wręcz pojedynczych produktów, które same w sobie miały własne opakowania – warzyw zapakowanych już w folię i umieszczonych na tacce czy zwierzęcej karmy w puszkach.

Czytaj także: Jadalna alternatywa dla plastiku na majówkę 

- A przestaniecie w końcu pakować absolutnie wszystko w plastik? – pytała tydzień temu klientka na fanpage’u Frisco.pl. 

Frisco.pl podjęło rękawicę i poinformowało, że weźmie się za ograniczanie ilości plastiku. Zgodnie z deklaracjami firmy do końca 2020 roku zużycie tworzyw sztucznych ma się zmniejszyć o połowę. Frisco.pl zamierza osiągnąć ten cel dzięki rezygnacji z tacek dla wybranych produktów, zmniejszenie ilości jednorazowych torebek przypadających na zakupy oraz (co jest bardzo sprytnym pomysłem) zwrotne opakowania zbiorcze. Do tego sklep chce zwiększyć udział toreb papierowych oraz zamówień „zero waste”.

Zwrotne opakowania na owoce i warzywa, oczywiście wydawane za kaucją, mają się pojawić w 2020 roku. Klienci będą mogli też zamawiać świeże produkty bez opakowań. W walce z nadmiarem plastiku pomóc ma także zwiększenie liczby gramatur do wyboru na stronie sklepu. We wprowadzaniu tych zmian pomóc ma uruchomienie w maju nowego centrum logistycznego Frisco.pl w Warszawie.

- Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w naszym nowym magazynie. Kluczowe jest dla nas, by zachować najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem i jakością dostarczanych produktów, którą tak doceniają nasi klienci - mówił cytowany przez wiadomościhandlowe.pl Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Frisco.pl dołącza tym samym do długiej już listy detalistów ograniczających zużycie plastiku lub przynajmniej deklarujących takie działania. Jest też jednym z większych podmiotów działających na rynku e-grocery (e-spożywczym), który zamierza mocno ograniczyć plastik. Już teraz 100 proc. plastiku używanego przez Frisco.pl nadaje się do recyklingu.

Klienci Frisco.pl, znanego polskiego e-sklepu spożywczego od dawna narzekają, że wszystkie zamówienia dostają wraz z dużą ilością jednorazowych, plastikowych opakowań. Klienci skarżyli się w mediach społecznościowych na pakowanie w osobne torebki wręcz pojedynczych produktów, które same w sobie miały własne opakowania – warzyw zapakowanych już w folię i umieszczonych na tacce czy zwierzęcej karmy w puszkach.

Czytaj także: Jadalna alternatywa dla plastiku na majówkę 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy
Handel
Biden chce uderzyć w Chiny. Wzywa do potrojenia ceł na metale