Koronawirus: Koszyk zakupowy zapełniony jak przed świętami

Powstałe po zapowiedzi zamknięcia szkół kolejki w sklepach przypominały przedświąteczną gorączkę. Tylko z innym asortymentem.

Aktualizacja: 25.03.2020 09:07 Publikacja: 24.03.2020 20:00

Koronawirus: Koszyk zakupowy zapełniony jak przed świętami

Foto: Adobe Stock

Dane Nielsena potwierdzają obserwacje konsumentów ze stacjonarnych sklepów z tygodnia, gdy zostały zamknięte szkoły i granice kraju. Koszyk zakupowy osiągnął wtedy wartość zbliżoną do szczytu sprzedaży z okresu przedświątecznego. Tyle że już zawartość tego koszyka mocno różniła się od świątecznej – nikt nie robi przecież na Wielkanoc czy Wigilię piętrowych zapasów papieru toaletowego czy mydła.

Tymczasem niepokój związany z koronawirusem sprawił, że na podium królowały suche produkty spożywcze, jak kasze czy makaron, których sprzedaż się podwoiła. Zaraz za nimi pojawiły się środki higieny i pielęgnacji ciała, które zanotowały wzrost o 70 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?