Aktualizacja: 22.06.2020 17:51 Publikacja: 22.06.2020 16:45
Foto: Adobe Stock
Jak wynika z raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” zrealizowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej, który jako pierwszy poznała „Rzeczpospolita”, polubiliśmy i doceniliśmy zakupy przez Internet - kupuje tak już 72 proc. internautów. E-klienci, podobnie jak rok temu, najczęściej kupują w sieci produkty z kategorii moda i elektronika, chociaż w tym roku zdecydowanie szala przechyliła się na korzyść elektroniki (wzrost o +6 pkt. proc.).
Zapewne jest to związane z zakupami sprzętu do pracy i nauki, jakie musieli poczynić konsumenci w związku z kwarantanną. Kolejną kategorią, która znacząco wzrosła, są zakupy spożywcze (+6 pkt. proc.), a także produkty farmaceutyczne (+3 pkt. proc.). Widać spadek w kategorii artykułów dziecięcych i wyposażenia domu, a największy - w turystyce. Co ciekawe, mimo odkładania zakupów inwestycyjnych, nastąpił wzrost wydatków w kategorii motoryzacja. Być może konsumenci uznali, że własne auto to bezpieczniejszy środek transportu w czasach pandemii.
Sprzedaż online w marcu wzrosła znacznie mocniej niż w stacjonarnych sklepach. Nie tylko ubrań czy żywności, ale...
Pierwszy raz od 1979 r. zmalały na świecie przewozy towarów kontenerami. Decyzje Donalda Trumpa wywołały odpływ...
W najbliższą niedzielę, 27 kwietnia 2025 roku sklepy będą otwarte. To kolejna niedziela handlowa w tym miesiącu....
W kwietniu ponownie urosły obawy Polaków o przyszłość. Przewidywania co do sytuacji ekonomicznej kraju na najbli...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Chiny oświadczyły, że nie prowadzą żadnych rozmów z USA na temat ceł, mimo że Biały Dom w tym tygodniu sugerował...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas