Reklama

Koniec listopada to moment krytyczny dla centrów handlowych

Najemcy centrów handlowych zaapelowali do rządu o wsparcie i nie przedłużanie lockdownu po 29 listopada, ponieważ oznaczałoby to falę upadłości i zwolnień grupowych, a co za tym idzie - silny cios dla budżetu państwa.

Aktualizacja: 06.11.2020 19:30 Publikacja: 06.11.2020 19:19

Koniec listopada to moment krytyczny dla centrów handlowych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług wyraził duże zaniepokojenie ponownym zamknięciem centrów handlowych przez rząd. Od soboty w galeriach otwarte będą tylko sklepy spożywcze, drogerie, apteki, sklepy budowlane, zoologiczne, księgarnie czy punkty usługowe, z kolei reszta sklepów, w tym meblarskie, odzieżowe czy jubilerskie, zostaną zamknięte.

- Doskonale rozumiemy konieczność zastosowania środków zapobiegawczych wobec rosnącej fali zachorowań w naszym kraju. Jako pracodawcy jesteśmy jednak wysoce zaniepokojeni perspektywą lockdownu przedłużającego się po 29 listopada. Przyjmujemy koniec listopada za moment krytyczny dla naszej branży. Ta data jest dla nas ostatecznym punktem granicznym - lockdown, który potrwa dłużej spowoduje dramatyczne konsekwencje: falę upadłości, zwolnienia grupowe i równoczesny brak wpływów do budżetu państwa - ostrzega zarząd ZPPHiU.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Prezydent USA Donald Trump: Mamy porozumienie handlowe z Koreą Południową
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama