Reklama

W kryzysie luksus mniej cierpi

Brytyjska ikona luksusu ostrzega, że przez wirusa jej biznes robi się ryzykowny. Polska grupa modowa przekonuje, że najbogatsi nie tracą w kryzysie.

Publikacja: 24.05.2020 21:00

W kryzysie luksus mniej cierpi

Foto: Adobe Stock

44,8 mln zł, o 11,9 proc. mniej niż rok wcześniej, wyniosły przychody polskiego producenta galanterii skórzanej i dodatków luksusowych Wittchen w I kwartale tego roku. Zamiast 3,4 mln zł zysku operacyjnego firma kierowana przez Jędrzeja Wittchena odnotowała tym razem kilkadziesiąt tysięcy złotych straty. Za sprawą niekorzystnych kursów wymiany walut wynik netto znalazł się pod kreską ze stratą w wysokości 2,58 mln zł.

Zarząd Wittchenu tłumaczy pogorszenie wyników przede wszystkim epidemią. Podobnie jak inne firmy prowadzące sieci sklepów także Wittchen liczy na to, że uda mu się obniżyć koszty najmu powierzchni handlowej. Oszczędności szuka także gdzie indziej. Śladem gdańskiego LPP także zarząd Wittchenu (tworzą go właściciele) zrezygnował z wynagrodzeń. Do czerwca będzie ono wynosić symboliczną złotówkę.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama