Duże odzieżowe firmy wychodzą z kryzysu z tarczą

W lipcu odzieżowe LPP odnotowało spory wzrost przychodów – szacują analitycy. Stabilizację widać w grupie VRG.

Aktualizacja: 05.08.2020 10:41 Publikacja: 04.08.2020 21:00

Duże odzieżowe firmy wychodzą z kryzysu z tarczą

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

O 10 procent niższe niż przed rokiem były przychody odzieżowej Grupy LPP w najtrudniejszym dla handlowych firm okresie, czyli w kwartale, gdy obowiązywał zakaz handlu w galeriach handlowych. W sumie w okresie maj–lipiec gdańska grupa wykazała (w kraju i za granicą) 2,1 mld zł przychodu. Relatywnie niewielki – wskazują analitycy – spadek udało się jej osiągnąć dzięki rosnącym wpływom z e-commerce. Skoczyły one rok do roku o 124 proc., do 620 mln zł. Specjaliści mówili nam we wtorek, że spodziewali się słabszych wyników sklepów stacjonarnych, gdzie przychody skurczyły się o 28 proc. rok do roku. Mimo ograniczonego ubytku przychodów grupa zanotowała stratę operacyjną i wyniosła ona 40 mln zł.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?