Duże odzieżowe firmy wychodzą z kryzysu z tarczą

W lipcu odzieżowe LPP odnotowało spory wzrost przychodów – szacują analitycy. Stabilizację widać w grupie VRG.

Aktualizacja: 05.08.2020 10:41 Publikacja: 04.08.2020 21:00

Duże odzieżowe firmy wychodzą z kryzysu z tarczą

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

O 10 procent niższe niż przed rokiem były przychody odzieżowej Grupy LPP w najtrudniejszym dla handlowych firm okresie, czyli w kwartale, gdy obowiązywał zakaz handlu w galeriach handlowych. W sumie w okresie maj–lipiec gdańska grupa wykazała (w kraju i za granicą) 2,1 mld zł przychodu. Relatywnie niewielki – wskazują analitycy – spadek udało się jej osiągnąć dzięki rosnącym wpływom z e-commerce. Skoczyły one rok do roku o 124 proc., do 620 mln zł. Specjaliści mówili nam we wtorek, że spodziewali się słabszych wyników sklepów stacjonarnych, gdzie przychody skurczyły się o 28 proc. rok do roku. Mimo ograniczonego ubytku przychodów grupa zanotowała stratę operacyjną i wyniosła ona 40 mln zł.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne