Reklama
Rozwiń
Reklama

Dlaczego Polacy zwracają zakupy? Powód jest prosty

Głównym powodem odsyłania internetowych zakupów nie są wady produkty, a fakt, iż klient po prostu się rozmyślił.

Aktualizacja: 20.10.2020 09:46 Publikacja: 20.10.2020 09:36

Dlaczego Polacy zwracają zakupy? Powód jest prosty

Foto: Adobe Stock

Jak wskazują właściciele sklepów internetowych w badaniu przeprowadzonym przez firmę merce.com ponad dwukrotnie rzadsze jest odsyłanie zakupów z powodu uszkodzeń i wad. Oznacza to, że konsumenci nauczyli się odróżniać zwroty od reklamacji i chętnie wykorzystują swoje prawa.

W większości polskich sklepów internetowych zwracanych jest mniej niż 5 proc. zamówień miesięcznie, a do 3 dużych e-sklepów wraca nawet mniej niż 3 proc. zakupionych towarów - wynika z raportu firmy merce.com. Jednak nawet niewielka skala zjawiska przy tysiącach wysłanych produktów generuje konkretne koszty.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA nie kupią chińskiego oleju? Nowe groźby Donalda Trumpa
Handel
Niepewny los ceł Donalda Trumpa. Eksperci dają mu 80 proc. szans na porażkę w sądzie
Handel
Generacja Z przyprawia sklepy o ból głowy
Handel
Chiny skokowo zwiększyły dostawy części do dronów
Handel
Ostra wymiana ciosów między USA a Chinami. Wchodzą w życie nowe cła i opłaty portowe
Reklama
Reklama