Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują

Duńska sieć supermarketów Netto zaczęła oznaczać gwiazdką artykuły europejskich producentów tuż po tym, jak prezydent USA Donald Trump nałożył karne cła na Unię Europejską. W Danii coraz więcej klientów dołącza do bojkotu amerykańskich produktów.

Publikacja: 13.03.2025 20:20

Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują

Foto: Adobe Stock

Znana sieć sklepów spożywczych Netto, należąca do duńskiego koncernu Salling Group, postanowiła w dyskretny sposób pomóc klientom w bojkotowaniu towarów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. Na ojczystym rynku Netto zaczęło w czwartek oznaczać europejskie produkty, tak by konsumenci mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów.

Netto oznacza europejskie produkty, by „ułatwić klientom zakupy”

O planach sieci informował wcześniej prezes Salling Group, Anders Hagh. Jak zaznaczył we wpisie opublikowanym na portalu LinkedIn, inicjatywa wyszła od samych klientów.

Czytaj więcej

Donald Trump nie rezygnuje z Grenlandii. „Myślę, że do tego dojdzie"

„Ostatnio otrzymaliśmy szereg zapytań od klientów, którzy chcą kupować artykuły codziennego użytku europejskich marek. Aby to ułatwić, w marcu wprowadzimy nowe oznaczenie na naszych elektronicznych etykietach cenowych w Bilka, føtex i Netto, gdzie mała gwiazdka wskaże, czy marka jest własnością europejskiej firmy” – napisał szef duńskiego koncernu.

Jak dodał, sklepy Salling Group „będą nadal oferować marki z całego świata, a wybór zawsze będzie należał do klientów”.

Klienci w Danii bojkotują amerykańskie produkty. Reakcja na cła Donalda Trumpa

Choć Anders Hagh nie wspomniał nic o USA, przekaz dla klientów był jasny. Decyzja duńskiego koncernu zgrała się w czasie z nałożeniem przez prezydenta USA Donalda Trumpa ceł w wysokości 25 proc. na import stali i aluminium z Unii Europejskiej. Wspólnota natychmiast zareagowała na ruch Białego Domu, zapowiadając taryfy odwetowe na amerykańskie produkty o wartości 26 mld euro (28 mld dol.).

Do wojny handlowej coraz częściej dołączają także sami klienci. W Danii internauci rozpoczęli w marcu potężny bojkot amerykańskich produktów – grupa na Facebooku, zniechęcająca do takich zakupów, dorobiła się już 73 tys. członków, a do akcji stale dołączają kolejni konsumenci.

Póki co w sklepach Netto w Polsce nie widnieją podobne oznaczenia przy europejskich produktach. Duńska grupa podkreśla, że odpowiada na danym rynku na oczekiwania swoich klientów.

Znana sieć sklepów spożywczych Netto, należąca do duńskiego koncernu Salling Group, postanowiła w dyskretny sposób pomóc klientom w bojkotowaniu towarów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych. Na ojczystym rynku Netto zaczęło w czwartek oznaczać europejskie produkty, tak by konsumenci mogli dokonywać bardziej świadomych zakupów.

Netto oznacza europejskie produkty, by „ułatwić klientom zakupy”

Pozostało jeszcze 83% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Kanada odpowiada na cła Trumpa: Będziemy bronić naszego kraju
Handel
Na święta ceny w sklepach znowu mocniej w górę
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła na import samochodów. Wall Street w dół
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Handel
Juan Manuel Morales: Nie możemy sami ograniczać wzrostu cen
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście