Reklama
Rozwiń
Reklama

Hello Kitty ma już 50 lat. Jak udało jej się podbić cały świat?

Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.

Publikacja: 02.11.2024 17:48

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Foto: AFP

Hello Kitty została uznana za drugą najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie, zaraz za Pokémon, a przed takimi hitami jak Myszka Miki i Gwiezdne Wojny.

W ostatnich latach Sanrio zarabiało jednak coraz mniej pieniędzy, ponieważ zainteresowanie Hello Kitty malało. Dwa poprzednie wzrosty sprzedaży Sanrio, w 1999 i 2014 roku, były napędzane popularnością postaci. Jednak te skoki popytu na produkty firmy nie były trwałe – pisze Associated Press.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama