Reklama
Rozwiń

Hello Kitty ma już 50 lat. Jak udało jej się podbić cały świat?

Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.

Publikacja: 02.11.2024 17:48

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Foto: AFP

Hello Kitty została uznana za drugą najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie, zaraz za Pokémon, a przed takimi hitami jak Myszka Miki i Gwiezdne Wojny.

W ostatnich latach Sanrio zarabiało jednak coraz mniej pieniędzy, ponieważ zainteresowanie Hello Kitty malało. Dwa poprzednie wzrosty sprzedaży Sanrio, w 1999 i 2014 roku, były napędzane popularnością postaci. Jednak te skoki popytu na produkty firmy nie były trwałe – pisze Associated Press.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama