Hello Kitty ma już 50 lat. Jak udało jej się podbić cały świat?

Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.

Publikacja: 02.11.2024 17:48

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Kobiety na całym świecie kochają Hello Kitty

Foto: AFP

Hello Kitty została uznana za drugą najbardziej dochodową franczyzę medialną na świecie, zaraz za Pokémon, a przed takimi hitami jak Myszka Miki i Gwiezdne Wojny.

W ostatnich latach Sanrio zarabiało jednak coraz mniej pieniędzy, ponieważ zainteresowanie Hello Kitty malało. Dwa poprzednie wzrosty sprzedaży Sanrio, w 1999 i 2014 roku, były napędzane popularnością postaci. Jednak te skoki popytu na produkty firmy nie były trwałe – pisze Associated Press.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin