Reklama

Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?

Sklepy pod marką MR D.I.Y już niedługo pojawią się w pierwszych polskich miastach. Firma wchodzi na mocno konkurencyjny rynek, na którym karty rozdają choćby sieci dyskontów przemysłowych Pepco czy Acion.

Publikacja: 05.09.2024 12:55

Sieć sklepów z Malezji chce walczyć o Polaków. Co sprzedaje MR.DIY?

MR.DIY

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z informacji serwisu Wiadomości Handlowe, firma planuje otwarcie swoich sklepów w Krakowie, Zabrzu oraz Piotrkowie Trybunalskim. W planach są także kolejne placówki.

MR.DIY w Polsce. Co sprzedają nowe sklepy z Malezji

Otwarcia pierwszych sklepów mają odbyć się w listopadzie i grudniu. Aktualny plan zakłada zatrudnienie do 1 tys. pracowników w ciągu pierwszych trzech lat istnienia marki MR.DIY w Polsce. Liczba ta obejmuje zarówno pracowników sklepów, magazynu, jak i biura oraz administracji. Firma zaznacza, że plany MR.DIY względem Polski są bardzo ambitne i trzy sklepy to dopiero początek. Obecnie trwają zaawansowane rozmowy dotyczące kolejnych lokalizacji. Wstępne założenia wyglądają tak, że pierwszy etap naszego planu rozwoju zakłada otworzenie 10 sklepów do końca lutego 2025 roku.

Czytaj więcej

Biedronka rozdaje kupony na zakupy za 150 zł. Płaci za błąd

MR D.I.Y. to sieć sklepów z różnymi artykułami gospodarstwa domowego. W Polsce w podobnym segmencie działają Action czy TEDi, a także Pepco i KiK.

Jedynie Pepco to ok. 700 placówek, Action ok. 200. Do tego jeszcze ponad 300 sklepów ma sieć Dealz, a wszystkie są dla polskich sprzedawców potężnym wyzwaniem. Choć nie są to gigantyczne placówki to można w nich znaleźć w zasadzie wszystko do domu – akcesoria, naczynia, tekstylia. Również podstawowe linie ubrań, zabawek czy nawet pakowanej żywności jak słodycze, przekąski, ale również szereg dań gotowych w słoikach nie tylko. Jest tu także chemia gospodarcza i kosmetyki.

Reklama
Reklama

Wszystko oczywiście w cenach reklamowanych jako super promocje, a na Polaków mało co działa równie mocno jak właśnie okazje. W efekcie w każdym ze sklepów wymienionych sieci widać tłumy klientów i powoli marki te wchodzą również do centrów handlowych – póki co jeszcze nie tych najbardziej znanych, ale jest to zapewne kwestia czasu.

Dyskonty kontra reszta

Presja z ich strony wymusza także na innych graczach mocne działania, co pokazuje choćby akcja sieci IKEA, która zainwestuje 500 mln zł w obniżki cen i nie jest mowa o czasowych promocjach, ale regularnych obniżkach cen tysięcy produktów.

Z badań na jakie powołuje się IKEA wynika, że Polska jest w czołówce państw z najwyższym poziomem obaw o wzrost cen. Wiele osób boi się o sytuację finansową bardziej niż o własne zdrowie, co pokazuje, jak trudna jest sytuacja. Stawia to w uprzywilejowanej sytuacji sklepy z tanią ofertą.

Jysk także wciąż mocno rozwija sieć i również zapowiada atrakcyjne ceny. Firma niedawno ruszyła ze sklepem nr 300, a według planu sieć chce w bieżącym roku obrotowym otworzyć ok. 22 nowych sklepów na terenie Polski. Docelowo sieć chce otworzyć 500 sklepów na polskim rynku, w zależności od sytuacji rynkowej oraz dynamiki rozwoju handlu e-commerce.

Sklepy marki MR D.I.Y. można znaleźć w takich krajach, jak: Malezja, Singapur, Tajlandia, Brunei, Indonezja, Filipiny, Kambodża, Indie, Hiszpania i Turcja. Średnia powierzchnia większości sklepów to 900 metrów kwadratowych.

Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama