Reklama

Żabka skoczyła do Rumunii. Pięć pierwszych sklepów pod nową marką

Polska grupa handlowa, wspólnie z partnerem DRIM Daniel Distributie, uruchomiła pierwsze pięć sklepów pod nową marką Froo w Bukareszcie.

Publikacja: 12.06.2024 15:13

Żabka skoczyła do Rumunii. Pięć pierwszych sklepów pod nową marką

Foto: materiały prasowe

Sklepy nie mogły powstać pod nazwą Żabka z racji rozbieżności językowych, niemniej nazwa Froo nawiązuje mocno do polskiej marki, z której się wywodzi. Charakterystyczny dla Żabki uśmiech pozostał w logotypie Froo, pod literkami RO – z jednej strony jest to nawiązanie do Rumunii, z drugiej sama nazwa jest krótka i łatwa do wypowiedzenia. Choć nazwa sieci jest odmienna w Polsce i w Rumunii, branding i charakter marki pozostał bez zmian.

Czytaj więcej

Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach

Międzynarodowy rozwój sieci Żabka

– To kolejny etap w rozwoju sieci Żabka, rozwijamy naszą sieć w Rumunii. Chcemy także rozwijać projekt Froo Bistro z ofertą gastronomiczną na tym rynku – mówi Anna Grabowska, prezeska Żabka International. – W Polsce w bliskim zasięgu naszych sklepów mieszka 17 mln osób, chcemy także mocno rozwinąć się w Rumunii. W Polsce mamy 3,6 mln transakcji dziennie – dodaje.

Za rozwój sieci sklepów w Rumunii odpowiedzialna jest należąca do Grupy Żabka spółka Froo Romania Retail. Jej celem jest wspieranie lokalnej przedsiębiorczości, dlatego sklepy będą działać w modelu partnerstwa biznesowego. Froo planuje otwierać sklepy w większych miejscowościach w całej Rumunii, a placówki mają mieć metraż od 50 do 70 mkw. Każda lokalizacja analizowana jest pod kątem jej atrakcyjności dla klientów, ale również logistyki i potencjału rozwoju. Obecnie pod szyldem Froo funkcjonuje pięć sklepów w stolicy kraju.

– W pierwszym etapie otworzyliśmy sklepy w formule friends&family, co pozwoliło nam sprawdzić wprowadzone rozwiązania z zakresu IT, asortymentu oraz logistyki. Następie otworzyliśmy placówki testowe dla klientów. Pytaliśmy o ich opinie oraz spostrzeżenia na temat naszych sklepów – mówi Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail.

Reklama
Reklama

Obiecujący rynek rumuński

To nowa marka w ramach Grupy Żabka na rynku europejskim. Ma ona w Polsce m.in. sieć ponad 10 tys. sklepów Żabka oraz Maczfit, wiodącą firmę z branży cateringu dietetycznego, w lutym br. połączyła siły z DRIM Daniel Distributie, przejmując większościowe udziały firmy z zakresu dystrybucji FMCG w Rumunii. Froo to sklepy modern convenience będące odpowiednikiem sklepów Żabka, działających w Polsce.

Z analizy rynku rumuńskiego i badań lokalnych konsumentów przeprowadzonych przez Kantar wynika, że 47 proc. ankietowanych woli robić zakupy spontanicznie lub pod wpływem impulsu, kiedy czas na to pozwala. Taka sama grupa wskazała, że lubi kupować artykuły spożywcze w małych sklepach położonych w pobliżu miejsca, w którym przebywają. W sklepach sieci Froo ponad 80 proc. oferty stanowią znane marki rumuńskie oraz międzynarodowe marki od rumuńskich dostawców. Wzorem polskiego rynku, we Froo można znaleźć także produkty marek własnych.

Handel
Na święta szykuje się skok cen. Kawa i alkohol drożeją najmocniej
Handel
Shein kontratakuje. Chińska platforma oskarża francuski rząd o „spisek” i „krucjatę”
Handel
Niedziele handlowe w grudniu 2025: Kiedy będzie można zrobić świąteczne zakupy?
Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama