Żabka skoczyła do Rumunii. Pięć pierwszych sklepów pod nową marką

Polska grupa handlowa, wspólnie z partnerem DRIM Daniel Distributie, uruchomiła pierwsze pięć sklepów pod nową marką Froo w Bukareszcie.

Publikacja: 12.06.2024 15:13

Żabka skoczyła do Rumunii. Pięć pierwszych sklepów pod nową marką

Foto: materiały prasowe

Sklepy nie mogły powstać pod nazwą Żabka z racji rozbieżności językowych, niemniej nazwa Froo nawiązuje mocno do polskiej marki, z której się wywodzi. Charakterystyczny dla Żabki uśmiech pozostał w logotypie Froo, pod literkami RO – z jednej strony jest to nawiązanie do Rumunii, z drugiej sama nazwa jest krótka i łatwa do wypowiedzenia. Choć nazwa sieci jest odmienna w Polsce i w Rumunii, branding i charakter marki pozostał bez zmian.

Czytaj więcej

Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach

Międzynarodowy rozwój sieci Żabka

– To kolejny etap w rozwoju sieci Żabka, rozwijamy naszą sieć w Rumunii. Chcemy także rozwijać projekt Froo Bistro z ofertą gastronomiczną na tym rynku – mówi Anna Grabowska, prezeska Żabka International. – W Polsce w bliskim zasięgu naszych sklepów mieszka 17 mln osób, chcemy także mocno rozwinąć się w Rumunii. W Polsce mamy 3,6 mln transakcji dziennie – dodaje.

Za rozwój sieci sklepów w Rumunii odpowiedzialna jest należąca do Grupy Żabka spółka Froo Romania Retail. Jej celem jest wspieranie lokalnej przedsiębiorczości, dlatego sklepy będą działać w modelu partnerstwa biznesowego. Froo planuje otwierać sklepy w większych miejscowościach w całej Rumunii, a placówki mają mieć metraż od 50 do 70 mkw. Każda lokalizacja analizowana jest pod kątem jej atrakcyjności dla klientów, ale również logistyki i potencjału rozwoju. Obecnie pod szyldem Froo funkcjonuje pięć sklepów w stolicy kraju.

– W pierwszym etapie otworzyliśmy sklepy w formule friends&family, co pozwoliło nam sprawdzić wprowadzone rozwiązania z zakresu IT, asortymentu oraz logistyki. Następie otworzyliśmy placówki testowe dla klientów. Pytaliśmy o ich opinie oraz spostrzeżenia na temat naszych sklepów – mówi Radu Trandafir, General Manager, Froo Romania Retail.

Obiecujący rynek rumuński

To nowa marka w ramach Grupy Żabka na rynku europejskim. Ma ona w Polsce m.in. sieć ponad 10 tys. sklepów Żabka oraz Maczfit, wiodącą firmę z branży cateringu dietetycznego, w lutym br. połączyła siły z DRIM Daniel Distributie, przejmując większościowe udziały firmy z zakresu dystrybucji FMCG w Rumunii. Froo to sklepy modern convenience będące odpowiednikiem sklepów Żabka, działających w Polsce.

Z analizy rynku rumuńskiego i badań lokalnych konsumentów przeprowadzonych przez Kantar wynika, że 47 proc. ankietowanych woli robić zakupy spontanicznie lub pod wpływem impulsu, kiedy czas na to pozwala. Taka sama grupa wskazała, że lubi kupować artykuły spożywcze w małych sklepach położonych w pobliżu miejsca, w którym przebywają. W sklepach sieci Froo ponad 80 proc. oferty stanowią znane marki rumuńskie oraz międzynarodowe marki od rumuńskich dostawców. Wzorem polskiego rynku, we Froo można znaleźć także produkty marek własnych.

Sklepy nie mogły powstać pod nazwą Żabka z racji rozbieżności językowych, niemniej nazwa Froo nawiązuje mocno do polskiej marki, z której się wywodzi. Charakterystyczny dla Żabki uśmiech pozostał w logotypie Froo, pod literkami RO – z jednej strony jest to nawiązanie do Rumunii, z drugiej sama nazwa jest krótka i łatwa do wypowiedzenia. Choć nazwa sieci jest odmienna w Polsce i w Rumunii, branding i charakter marki pozostał bez zmian.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Na bazarach ubywa sprzedawców. Powód jest prosty
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Handel
Po zmianie przepisów kradzieży w sklepach jest mniej. Mogły zdecydować inne powody
Handel
Kultowa marka streetwearowa zyskała zaskakującego nowego właściciela
Handel
Carrefour zwolnił w Polsce ponad 900 pracowników. Zamyka też kolejne sklepy
Handel
Rząd jest gotowy na uderzenie w chińskie platformy – szybciej, niż się spodziewano