Pierwsza sieć ogłasza, że mimo powrotu VAT nie podwyższy cen

Stało się to czego wszyscy się spodziewali, sieci handlowe już zaczynają zapowiadać, iż biorą na siebie wracający od 1 kwietnia 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych. Co zrobią Lidl i Biedronka?

Publikacja: 22.03.2024 13:23

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Foto: Adobe Stock

Sieć drogerii dm zapowiedziała właśnie, że pomimo wyższego VAT-u na żywność w jej sklepach będą obowiązywać wciąż te same trwałe ceny. - Poza szerokim asortymentem kosmetyków, artykułów zdrowotnych, higienicznych czy gospodarstwa domowego klienci znajdą także ponad 1,5 tys. produktów spożywczych — mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów dm w Polsce. - Ponad 1 tys. z tych produktów, obecnie objętych jest zerowym VAT-em. Pomimo zmian, jakie mają wejść w życie z początkiem kwietnia, utrzymujemy ich dotychczasową cenę sprzedaży, biorąc koszty zobowiązań podatkowych na siebie — dodaje.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody