Reklama

Pierwsza sieć ogłasza, że mimo powrotu VAT nie podwyższy cen

Stało się to czego wszyscy się spodziewali, sieci handlowe już zaczynają zapowiadać, iż biorą na siebie wracający od 1 kwietnia 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych. Co zrobią Lidl i Biedronka?

Publikacja: 22.03.2024 13:23

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Od 1 kwietnia wraca 5 proc. VAT na większość produktów spożywczych

Foto: Adobe Stock

Sieć drogerii dm zapowiedziała właśnie, że pomimo wyższego VAT-u na żywność w jej sklepach będą obowiązywać wciąż te same trwałe ceny. - Poza szerokim asortymentem kosmetyków, artykułów zdrowotnych, higienicznych czy gospodarstwa domowego klienci znajdą także ponad 1,5 tys. produktów spożywczych — mówi Hubert Iwanowski, dyrektor Obszaru Marketingu i Zakupów dm w Polsce. - Ponad 1 tys. z tych produktów, obecnie objętych jest zerowym VAT-em. Pomimo zmian, jakie mają wejść w życie z początkiem kwietnia, utrzymujemy ich dotychczasową cenę sprzedaży, biorąc koszty zobowiązań podatkowych na siebie — dodaje.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Amazon szykuje potężne zwolnienia. Obejmą nawet 30 tys. pracowników biurowych
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
USA i Japonia zawarły umowę w sprawie metali ziem rzadkich
Handel
Walka o metale ziem rzadkich. Donald Trump spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama