Znana polska firma odzieżowa wprowadza nową markę. Znamy szczegóły

Będzie rebranding sieci salonów jednej z najstarszych polskich marek odzieżowych - Wólczanka. To element strategicznego planu modowo-jubilerskiej Grupy VRG.

Publikacja: 11.10.2023 13:17

Znana polska firma odzieżowa wprowadza nową markę. Znamy szczegóły

Foto: Wólczanka

Grupa VRG (d. Grupa Vistula), czyli firma z Krakowa notowana na warszawskiej giełdzie, której znaczącym akcjonariuszem jest Jan Kolański, zajmująca się sprzedażą odzieży i biżuterii, zdecydowała się na ważny dla niej krok i właśnie go robi.

VRG przeprowadzi rebranding sieci dużych salonów prowadzonych pod marką Wólczanka – dowiedziała się "Rzeczpospolita". To element jej strategii na lata 2023-2025, aby zwiększyć przychody marki do ponad 180 mln zł dzięki jej odmłodzeniu o konsumentów z grupy wiekowej 25+.

Well na salonach Wólczanki

Rebranding Wólczanki, której korzenie sięgają 1948 r., rusza w najbliższy piątek - 13 października - i będzie przebiegał stopniowo. Główna zmiana sieci sprzedaży detalicznej Wólczanki to nowa marka.

Z naszych informacji wynika, że VRG wprowadza od piątku nowy szyld sklepów - Well.  Jak się dowiedzieliśmy, marka Well będzie marką, pod którą sprzedawana będzie tzw. oferta total look: gama produktów wychodząca poza koszule, które przez lata były flagowym produktem z metką Wólczanki.

VRG

Na temat rebradingu i strategii dla marek odzieżowych porozmawialiśmy z wiceprezes spółki Martą Fryzowską.

Tłumaczy ona, że chodzi o to, aby wprowadzić nowy porządek i ułatwić konsumentkom i konsumentom nawigację po ofercie odzieżowej grupy. Jakiś czas temu grupa VRG zaczęła rozbudowywać Wólczankę o duże salony z rozbudowaną ofertą. Według odpowiadającej za marki Vistula, Bytom i Wólczanka menedżerki badania VRG wskazują, że klientela Wólczanki zaczęła się gubić.

- Nasi klienci nie mają jasności, jeśli chodzi o format dużych sklepów z ofertą total look – mówi Marta Fryzowska. - Ten format nie ma pełnej oferty koszul z małych butików, natomiast pojawia się w nim duża część kolekcji casualnej, i to dla kobiet. To dla klientów poszukujących produktu omnichannelowo (niezależnie od tego, czy przez internet, czy w którymś z punktów stacjonarnych – red.) jest nie do końca jasne, bo klient nie widzi tego, co od zawsze kojarzyło mu się z marką Wólczanka. Dlatego podjęliśmy decyzję, by formatowi total look nadać odrębną nazwę – tłumaczy Marta Fryzowska. 

- Wprowadzenie konceptu Well Wólczanka to dla nas nowe otwarcie, w kontekście budowania oferty total look Wólczanki dla młodych ludzi w wieku 25+ - mówi Marta Fryzowska.

VRG nie rezygnuje jednocześnie z tradycyjnej, ugruntowanej już nazwy „Wólczanka”. Well i Wólczanka - przynajmniej na początek – będą występować obok siebie, choć nowy brand zdecydowanie będzie dominować. 

Czytaj więcej

Pracownicy Amazona zastrajkują w Czarny Piątek. Potężny cios w giganta

Wólczanka do rebrandingu. Zatrudnili twórcę Żapki Juush 

Szyld Well pojawi się zarówno w już istniejących, jak i nowych, ale tylko tych dużych salonach Wólczanki.

Na początek – od piątku – widoczny będzie w sklepie internetowym oraz w dwóch salonach w mniejszych miastach. Nowe logo zobaczą bywalcy galerii „Focus” w Zielonej Górze oraz wrocławskiej „Magnolii”. Do końca października nowy szyld pojawi się w istniejących salonach w Warszawie, w tym w galerii „Arkadia”, „Mokotów” oraz w „Promenadzie”, a także w Katowicach („Silesia”) oraz Rzeszowie.

Tylko pod nowym szyldem otwierane będą remontowane i zupełnie nowe duże salony marki. Na początek jeszcze w tym roku w krakowskiej „Bonarce” oraz w Płocku („Galeria Wisła”). Kolejne nowe salony powstawać będą już w 2024 r., w takich miastach jak Gdańsk, czy Poznań.

W 2024 r. rebranding Wólczanki będzie jednym głównych projektów marketingowych VRG, ale nie jedynym.

Marta Fryzowska nie zdradza nakładów na startujący właśnie projekt. Zapewnia również, że za nową architekturą loga i sklepów idą również inwestycje w ofertę odzieżową. Ma być kolorowo i ekologicznie. 

Logotyp Well z charakterystycznym „e” stworzył Edgar Bąk, autor m.in. loga Żapka Juush, nowego szyldu Pagedu, czy Oko.press. Z kolei za projekt wnętrz nowego konceptu sklepów Well Wólczanka odpowiedzialna jest pracownia Schwitzke Górski, utytułowana i zatrudniana przez detalistów z różnych sektorów - od odzieżowego, przez bankowy po RTV AGD.

Grupa VRG (d. Grupa Vistula), czyli firma z Krakowa notowana na warszawskiej giełdzie, której znaczącym akcjonariuszem jest Jan Kolański, zajmująca się sprzedażą odzieży i biżuterii, zdecydowała się na ważny dla niej krok i właśnie go robi.

VRG przeprowadzi rebranding sieci dużych salonów prowadzonych pod marką Wólczanka – dowiedziała się "Rzeczpospolita". To element jej strategii na lata 2023-2025, aby zwiększyć przychody marki do ponad 180 mln zł dzięki jej odmłodzeniu o konsumentów z grupy wiekowej 25+.

Pozostało 88% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy
Handel
Katastrofalna decyzja dla eksportu. Odwołany przetarg na terminal zbożowy w Gdańsku
Handel
Kolejna znana marka modowa ma poważne kłopoty
Handel
Korupcja zatrzymała polsko-ukraińskie negocjacje rolne. Warszawa czeka
Handel
Wojna cenowa cieszy konsumentów, ale coraz mocniej uderza w firmy handlowe