Reklama

Małe sklepy zaczynają odczuwać, że klienci oszczędzają

W kwietniu liczba transakcji w najmniejszych sklepach spożywczych spadła 3,7 proc. Rynek rośnie, ale to efekt wyłącznie wzrostu cen. Tracą zwłaszcza największe kategorie, jak alkohole.

Publikacja: 24.05.2023 14:35

Małe sklepy zaczynają odczuwać, że klienci oszczędzają

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i firmy CMR, w kwietniu 2023 r. średnia wartość jednorazowych zakupów w marcu 2023 r. wynosiła już 23,16 zł, czyli aż o 13 proc. więcej niż przed rokiem, mimo iż średnia liczba opakowań w koszyku była o 4 proc. niższa niż przed rokiem - i aż o 26 proc. niższa niż trzy lata wcześniej, czyli w pierwszych tygodniach pandemii.

Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 mkw. była o 7,2 proc. wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 3,7 proc. w porównaniu z kwietniem 2022 r.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama