Reklama
Rozwiń
Reklama

Małe sklepy zaczynają odczuwać, że klienci oszczędzają

W kwietniu liczba transakcji w najmniejszych sklepach spożywczych spadła 3,7 proc. Rynek rośnie, ale to efekt wyłącznie wzrostu cen. Tracą zwłaszcza największe kategorie, jak alkohole.

Publikacja: 24.05.2023 14:35

Małe sklepy zaczynają odczuwać, że klienci oszczędzają

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z danych Polskiej Izby Handlu i firmy CMR, w kwietniu 2023 r. średnia wartość jednorazowych zakupów w marcu 2023 r. wynosiła już 23,16 zł, czyli aż o 13 proc. więcej niż przed rokiem, mimo iż średnia liczba opakowań w koszyku była o 4 proc. niższa niż przed rokiem - i aż o 26 proc. niższa niż trzy lata wcześniej, czyli w pierwszych tygodniach pandemii.

Wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 mkw. była o 7,2 proc. wyższa, natomiast liczba transakcji spadła o 3,7 proc. w porównaniu z kwietniem 2022 r.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Reklama
Reklama