Bogaci chętniej sięgają po gazetki z promocjami

Przeglądanie sklepowych ofert, czy to w formie papierowej czy online, to sport narodowy Polaków. Robi to 90 proc. z nas. I wcale nie chodzi o osoby z najskromniejszymi zarobkami. Przy wysokiej inflacji wszyscy starają się polować na okazje.

Publikacja: 24.04.2023 15:37

Bogaci chętniej sięgają po gazetki z promocjami

Foto: Bloomberg

Ogólnie najaktywniejszymi odbiorcami promocji z gazetek sklepowych są osoby w wieku 35-44 lat i zarabiające od 5 do blisko 9 tys. zł miesięcznie na rękę. Do tego blisko 86 proc. respondentów uważa gazetki za wiarygodne źródło informacji o cenach - wynika z badania UCE Research dla Grupy Blix.

Rzeczpospolita

Ponad 90 proc. Polaków przegląda gazetki sieci handlowych, a blisko 40 proc. korzysta z tego typu publikacji aż 2-3 razy w tygodniu. Co ciekawe, najczęściej przyznają się do tego konsumenci zarabiający powyżej 9 tys. zł - w tej grupie to 41,5 proc. Ponad 40 proc. ma też grupa z zarobkami 3-5 tys. netto., zaś osoby z najskromniejszymi zarobkami lub dochodami z innych źródeł wypadają w tym ujęciu słabiej niż średnia. Ogółem siła promocji jest wciąż ogromna.

Czytaj więcej

Rossmann wchodzi z marką własną do znanej sieci spożywczej

– Ostatni rok upłynął pod znakiem szalejącej inflacji. Konsumenci gorączkowo wypatrują najkorzystniejszych ofert i dywersyfikują obszary poszukiwań dla porównania cen. Czasem kieruje nimi też ciekawość sezonowych promocji, które mogą być źródłem informacji o nowościach – mówi Andrzej Wojciechowicz, ekspert rynku handlowego.

– Przed pojawieniem się inflacji o wiele więcej niż jedna dziesiąta społeczeństwa mogła pozwolić sobie na spontaniczne decyzje zakupowe. Teraz dla większości konsumentów tworzenie oszczędności stało się priorytetem. Duża część Polaków została niejako zmuszona do zwracania uwagi na ceny – mówi Yves Frerot z Hiper-Com Poland.

Analitycy z Uce Rsearch informują, że kobiety są aktywniejsze w przeglądaniu gazetek od mężczyzn. Najczęściej zajmują się tym osoby w wieku 35-44 lat, 25-34 lat oraz 45-54 lat.

– Największa aktywność kobiet w grupie wiekowej 35-44 lat wynika z tego, że gazetki promocyjne najczęściej przeglądają osoby planujące zakupy dla całej rodziny. Dobrze zarabiający konsumenci mają przeważnie najbardziej wypełnione koszyki. Kierując się aktualnymi ofertami promocyjnymi, realnie mogą najwięcej zaoszczędzić przy zakupie dużej ilości produktów. Osoby te gotowe są kupić wiele artykułów na zapas, jeśli tylko są na nie odpowiednie rabaty – wyjaśnia Krzysztof Łuczak, współautor badania z Grupy Blix.

Ogólnie najaktywniejszymi odbiorcami promocji z gazetek sklepowych są osoby w wieku 35-44 lat i zarabiające od 5 do blisko 9 tys. zł miesięcznie na rękę. Do tego blisko 86 proc. respondentów uważa gazetki za wiarygodne źródło informacji o cenach - wynika z badania UCE Research dla Grupy Blix.

Ponad 90 proc. Polaków przegląda gazetki sieci handlowych, a blisko 40 proc. korzysta z tego typu publikacji aż 2-3 razy w tygodniu. Co ciekawe, najczęściej przyznają się do tego konsumenci zarabiający powyżej 9 tys. zł - w tej grupie to 41,5 proc. Ponad 40 proc. ma też grupa z zarobkami 3-5 tys. netto., zaś osoby z najskromniejszymi zarobkami lub dochodami z innych źródeł wypadają w tym ujęciu słabiej niż średnia. Ogółem siła promocji jest wciąż ogromna.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu
Handel
Francja: Shrinkflacja to oszustwo. Rząd z tym kończy