Bogaci chętniej sięgają po gazetki z promocjami

Przeglądanie sklepowych ofert, czy to w formie papierowej czy online, to sport narodowy Polaków. Robi to 90 proc. z nas. I wcale nie chodzi o osoby z najskromniejszymi zarobkami. Przy wysokiej inflacji wszyscy starają się polować na okazje.

Publikacja: 24.04.2023 15:37

Bogaci chętniej sięgają po gazetki z promocjami

Foto: Bloomberg

Ogólnie najaktywniejszymi odbiorcami promocji z gazetek sklepowych są osoby w wieku 35-44 lat i zarabiające od 5 do blisko 9 tys. zł miesięcznie na rękę. Do tego blisko 86 proc. respondentów uważa gazetki za wiarygodne źródło informacji o cenach - wynika z badania UCE Research dla Grupy Blix.

Ponad 90 proc. Polaków przegląda gazetki sieci handlowych, a blisko 40 proc. korzysta z tego typu publikacji aż 2-3 razy w tygodniu. Co ciekawe, najczęściej przyznają się do tego konsumenci zarabiający powyżej 9 tys. zł - w tej grupie to 41,5 proc. Ponad 40 proc. ma też grupa z zarobkami 3-5 tys. netto., zaś osoby z najskromniejszymi zarobkami lub dochodami z innych źródeł wypadają w tym ujęciu słabiej niż średnia. Ogółem siła promocji jest wciąż ogromna.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne