Reklama

Polski e-sklep przejęciami umacnia się w regionie

Answear.com podpisał umowę warunkową na nabycie marek Sneakerstudio i PRM, mocnych graczy w sprzedaży odzieży i obuwia streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej.

Publikacja: 09.02.2023 22:33

Polski e-sklep przejęciami umacnia się w regionie

Foto: materiały prasowe

Answear.com to jedna z największych platform sprzedaży odzieży i obuwia w Polsce, z blisko 1 mld zł przychodu w 2022 r. Teraz kupuje za własne akcje innych sprzedawców. Sneakerstudio działa w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. Ma w ofercie produkty marek takich jak Adidas Originals, New Balance, Carhartt czy Veja. Firma prowadzi sklepy internetowe w krajach regionu, a także sprzedaje na rynkach zachodnio-europejskich, m.in. poprzez globalną witrynę prowadzoną w języku angielskim. Z kolei PRM to nowy koncept, który wpisuje się w obecne trendy rynkowe i oferuje produkty z segmentu luxury streetwear & fashion. Pomimo wczesnego etapu rozwoju, udało się już pozyskać wiele znanych i cenionych na zachodzie Europy marek takich jak Y-3, A.P.C., Marni, A-Cold-Wall, MISBHV czy Rick Owens. Sprzedaż odbywa się poprzez globalną witrynę internetową, a butik marki znajduje się przy ulicy Świętokrzyskiej 16 w Warszawie.

Zgodnie z warunkami umowy spółka Fashion Trends Group obejmie łącznie do 650 tys. akcji Answear.com, co przy cenie emisyjnej 29 zł oznacza wartość transakcji na poziomie 18,85 mln zł.

Czytaj więcej

Spadek siły nabywczej wynagrodzeń mocno przyspieszył

W komunikacie czytamy, że transakcja wzmocni pozycję Answear.com jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion e-commerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz samej marki Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, a także pozwoli na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów. Spółka widzi duży potencjał w segmencie premium sneakers & streetwear i liczy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron.

- Spodobały nam się brandy, które przede wszystkim wyróżniają się unikalną ofertą premium streetwear & sneakers. Dzięki temu połączeniu poszerzamy obszar naszej działalności i możliwość dotarcia do nowych grup klientów z dedykowanymi liniami produktowymi – mówi Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

Reklama
Reklama

- Mamy ambitny i kreatywny zespół, który posiada odpowiedni know-how i wie, jak dotrzeć do klientów w niszy w której operują nasze brandy, bo w wielu przypadkach są to osoby, które od zawsze interesowały się streetwearem i sneakersami – mówi Łukasz Lepczyński, założyciel marek Sneakerstudio i PRM.

Answear.com przejmuje ZCP (Zorganizowana Część Przedsiębiorstwa) od Fashion Trends Group, w skład którego wchodzą m.in. witryny internetowe Sneakerstudio oraz PRM, a także dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami oraz zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing. Przejęcie ZCP odbędzie się w całości w zamian za akcje Answear.com. Według harmonogramu transakcji uchwała o emisji akcji będzie poddana głosowaniu na WZA, które planowane jest na marzec lub kwiecień br. W 2022 r. Sneakerstudio oraz PRM według wstępnych danych sprzedażowych wygenerowało 136 mln zł przychodu, a osiągnięcie break-even planowane jest na ten rok.

Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama