Z 10 już edycji corocznego badania firmy OC&C na temat postrzegania sprzedawców detalicznych przez konsumentów wynika, że na pozycję lidera po pięciu latach przerwy wróciło Allegro. Kolejnym sprzedawcą pod względem ocen jest Nike, a podium zamyka Rossmann, który był liderem zestawienia ogólnego trzy lata temu. W czołówce są jeszcze takie firmy jak Lidl, 4F, Ikea, Hebe czy Empik i taki zestaw jeśli chodzi o pierwszą dziesiątce pozostaje podobny w kolejnych edycjach.

Wśród sklepów spożywczych najlepszą opinią cieszy się Lidl, za nim Kaufland i Biedronka. W kategorii detalicznych sklepów niespożywczych wygrywa Action przed Pepco i Dealz, a wśród odzieży i obuwia z kolei eobuwie.pl przed Reserved i Zarą. Wśród drogerii za Rossmannem są Hebe i Sephora.

Czytaj więcej

Ile Polacy zamierzają wydać pieniędzy na zakupy spożywcze na święta

Autorzy badania podkreślają, że sposób kupowania jednak się zmienia, co stawia sprzedawców przed nowymi wyzwaniami. - Klienci nie zmieniają wszystkich nawyków, ale widać wyraźnie, że teraz dokonują ostrzejszej selekcji – mówi Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants . - Widać też polaryzację pomiędzy tym, co dla klientów priorytetowe i cenne, a tym co tylko funkcjonalnie niezbędne. Kluczowe pytanie dla sieci handlowych brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – dodaje.

więcej w jutrzejszym wydaniu "Rzeczpospolitej" i na rp.pl