Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Czarny piątek jednak zainteresował konsumentów. Polacy interesują się tym wydarzeniem znacznie bardziej niż rok temu.

Publikacja: 25.11.2022 09:14

Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Foto: Bloomberg

W obliczu rosnących cen każda okazja do oszczędzenia jest warta uwagi czym można tłumaczyć ogromny wzrost zainteresowania Black Friday. Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska w okresie od 21 października do 20 listopada 2022 roku to analiza 23 tys. opinii i komentarzy oraz 617 tys. interakcji pod opublikowanymi postami. 75 proc. publikacji na temat Black Friday miało charakter neutralny. Były to tylko informacje o promocjach i ofertach. Przekaz z reguły ograniczał się do rozmów o aktualnych ofertach czy chęci upolowania okazji. Zaledwie 3 proc. wpisów w niekorzystny sposób przedstawiało zakupowe święto. Negatywne opinie dotyczyły marketingowych sztuczek stosowanych przez marki. Część spośród internautów wskazywała, że podczas Black Friday może dochodzić do manipulacji cenami.

Czytaj więcej

Wielkie odliczanie do Black Friday. Klienci chcą oszukać inflację

- Zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych tematem Black Friday jest wyższe niż rok temu. Pokazuje to, że w dzisiejszych czasach, kiedy przyszło nam mierzyć się z rekordowo wysoką inflacją, w Black Friday upatrujemy okazję do kupienia ubrań, butów czy prezentów świątecznych w zdecydowanie niższych, promocyjnych cenach – tłumaczy Izabela Grzechnik, menedżer w PSMM Monitoring & More.

W przekazie medialnym dominowały nawiązania do poziomu zniżek, dobrych lub wręcz doskonałych okazji, atrakcyjnych cen, kodów rabatowych i wyjątkowych promocji. – Black Friday to bez wątpienia jedno z najważniejszych zakupowych świąt w roku i najważniejszy moment zakupowy dla klientów z branży e-commerce - mówi Weronika Szczepanik, menedżer z dentsu Polska.

Jak wynika z raportu od przeszło miesiąca internet „huczy” od liczby wzmianek i opinii na temat planów zakupowych Polaków. - Wielu z naszych klientów działania "teaser'owe" przed Black November rozpoczęło już pod koniec października! Jedno jest pewne – choć zainteresowanie Black Friday jest duże, obecna sytuacja na rynku sprawia, że Polacy z pewnością postawią na bardziej przemyślane zakupy, a to stanowi dla marek duże wyzwanie – dodaje.

Czytaj więcej

Sklepy bardzo liczą na magię Black Friday

W obliczu rosnących cen każda okazja do oszczędzenia jest warta uwagi czym można tłumaczyć ogromny wzrost zainteresowania Black Friday. Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska w okresie od 21 października do 20 listopada 2022 roku to analiza 23 tys. opinii i komentarzy oraz 617 tys. interakcji pod opublikowanymi postami. 75 proc. publikacji na temat Black Friday miało charakter neutralny. Były to tylko informacje o promocjach i ofertach. Przekaz z reguły ograniczał się do rozmów o aktualnych ofertach czy chęci upolowania okazji. Zaledwie 3 proc. wpisów w niekorzystny sposób przedstawiało zakupowe święto. Negatywne opinie dotyczyły marketingowych sztuczek stosowanych przez marki. Część spośród internautów wskazywała, że podczas Black Friday może dochodzić do manipulacji cenami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Kończy się czas wielkich promocji w sklepach. Specjalne oferty w innych kanałach
Handel
Żabka szuka franczyzobiorców na ukraińskich portalach
Handel
Brexit uderza w import żywności. Brytyjczycy narzekają na nowe przepisy
Handel
Kanadyjski rząd chce ściągnąć dyskonty. Na liście właściciele Biedronki i Lidla
Handel
VAT uderzył, ceny rosną już mocniej niż w marcu