Reklama

Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Czarny piątek jednak zainteresował konsumentów. Polacy interesują się tym wydarzeniem znacznie bardziej niż rok temu.

Publikacja: 25.11.2022 09:14

Dlaczego Polacy przekonali się w końcu do Black Friday?

Foto: Bloomberg

W obliczu rosnących cen każda okazja do oszczędzenia jest warta uwagi czym można tłumaczyć ogromny wzrost zainteresowania Black Friday. Dane zgromadzone przez PSMM Monitoring & More oraz dentsu Polska w okresie od 21 października do 20 listopada 2022 roku to analiza 23 tys. opinii i komentarzy oraz 617 tys. interakcji pod opublikowanymi postami. 75 proc. publikacji na temat Black Friday miało charakter neutralny. Były to tylko informacje o promocjach i ofertach. Przekaz z reguły ograniczał się do rozmów o aktualnych ofertach czy chęci upolowania okazji. Zaledwie 3 proc. wpisów w niekorzystny sposób przedstawiało zakupowe święto. Negatywne opinie dotyczyły marketingowych sztuczek stosowanych przez marki. Część spośród internautów wskazywała, że podczas Black Friday może dochodzić do manipulacji cenami.

Czytaj więcej

Wielkie odliczanie do Black Friday. Klienci chcą oszukać inflację

- Zainteresowanie użytkowników mediów społecznościowych tematem Black Friday jest wyższe niż rok temu. Pokazuje to, że w dzisiejszych czasach, kiedy przyszło nam mierzyć się z rekordowo wysoką inflacją, w Black Friday upatrujemy okazję do kupienia ubrań, butów czy prezentów świątecznych w zdecydowanie niższych, promocyjnych cenach – tłumaczy Izabela Grzechnik, menedżer w PSMM Monitoring & More.

W przekazie medialnym dominowały nawiązania do poziomu zniżek, dobrych lub wręcz doskonałych okazji, atrakcyjnych cen, kodów rabatowych i wyjątkowych promocji. – Black Friday to bez wątpienia jedno z najważniejszych zakupowych świąt w roku i najważniejszy moment zakupowy dla klientów z branży e-commerce - mówi Weronika Szczepanik, menedżer z dentsu Polska.

Jak wynika z raportu od przeszło miesiąca internet „huczy” od liczby wzmianek i opinii na temat planów zakupowych Polaków. - Wielu z naszych klientów działania "teaser'owe" przed Black November rozpoczęło już pod koniec października! Jedno jest pewne – choć zainteresowanie Black Friday jest duże, obecna sytuacja na rynku sprawia, że Polacy z pewnością postawią na bardziej przemyślane zakupy, a to stanowi dla marek duże wyzwanie – dodaje.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Sklepy bardzo liczą na magię Black Friday
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Reklama
Reklama