74 proc. e-konsumentów kupuje online od co najmniej pięciu lat, ale dla wielu momentem zwrotnym była pandemia. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla operatora płatności PayU, 8 proc. rozpoczęło swoją przygodę z e-handlem właśnie wtedy.
Firma podaje, że w sieci zaopatruje się już 26 mln Polaków, a w najbliższych latach liczba ta wzrośnie o kolejnych kilka milionów. – Od 20 lat łączymy możliwości sklepów internetowych z potrzebami kupujących online, zapewniając bezpieczny i wygodny transfer środków pomiędzy obiema stronami transakcji zakupowej – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, prezes PayU. – Pomagamy e-sklepom wprowadzać nowe rozwiązania płatnicze – dodaje.
Cena nie najważniejsza
Choć obecnie przy wysokiej inflacji coraz powszechniejszym kryterium wyboru towarów jest cena, w przypadku kupujących online najważniejszymi motywatorami są po prostu wygoda i dostępność o każdej porze dnia i nocy, co wskazuje średnio dwie trzecie badanych. O cenach i promocjach w tym kontekście wspomina średnio co drugi ankietowany.
Czytaj więcej
Rosnące koszty logistyki sprawiają, że wkrótce zakupy online mogą przestać być dla internautów ta...