Potwierdza to badanie trendów zakupowych Mastercard SpendingPulse, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych. Analitycy Mastercard oczekują, że całkowita sprzedaż detaliczna wzrośnie w perspektywie rok do roku, a przyczynią się do tego m.in. rosnące ceny, jak i zwiększony popyt konsumencki.
W efekcie pomiędzy 15 sierpnia a 16 września analitycy szacują, że wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym będzie szczególnie duży w Hiszpanii (13 proc.), Czechach (9,5 proc.) oraz Wielkiej Brytanii (9,6 proc.). W Polsce spodziewane są przyrosty na poziomie 8,4 proc.
Największe zwyżki sprzedaży w Europie przewidywane są na dwa pierwsze weekendy września. - Okres kompletowania szkolnych wyprawek to niezmiennie jeden z najistotniejszych momentów zakupowych dla sektora sprzedaży detalicznej, który z biegiem czasu stał się kluczowym wskaźnikiem kondycji konsumentów - mówi Natalia Lechmanova, starsza ekonomistka w Mastercard Europe. Badanie wskazuje na wysoki poziom wydatków związanych z rozpoczęciem roku szkolnego, w szczególności w sektorze odzieżowym.
Całkowita sprzedaż detaliczna nie obejmuje sektora motoryzacyjnego i nie jest skorygowana o inflację.
Czytaj więcej
Rynek technologii w edukacji wystrzelił w czasie pandemii i wciąż rośnie. Część ekspertów spodzie...