Handel internetowy ostro hamuje, a InPost ogłasza rekord

Biznes kierowany przez Rafała Brzoskę idzie jak taran - mimo pogarszającego się otoczenia makroekonomicznego, skutkującego spadkami zakupów internetowych m.in. w Wielkiej Brytanii i Francji, a także hamowaniem dynamiki e-commerce w Polsce, rok do roku niemal podwoił przychody.

Publikacja: 01.09.2022 10:42

Handel internetowy ostro hamuje, a InPost ogłasza rekord

InPost

Foto: InPost

W II kwartale br. sięgnęły one prawie 1,7 mld zł. - Pobiliśmy konsensus analityków na każdej linii, pomimo rynku, który wygląda ponuro. Wyniki spółki są rekordowe – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Jak wskazuje w dobie szalejącej inflacji wartość sprzedaży nie jest jednak wskaźnikiem najlepiej obrazującym rynek i wyniki firm – tu papierkiem lakmusowym, pokazującym realny wzrost, jest liczba obsłużonych przesyłek. InPost w II kwartale dostarczył ich niemal 180 mln, a to o 73 proc. więcej niż rok wcześniej. Co ciekawe, spółka rosła na rynku francuskim, gdzie sprzedaż internetowa runęła o 24 proc. InPost zwiększył tam wolumeny o 7 proc. Na rynku brytyjskim, który skurczył się o 7 proc., firma Brzoski skoczyła o 225 proc. (choć w tym przypadku był to efekt tzw. niskiej bazy). Nad Wisłą e-commerce jeszcze nie spada, ale hamowanie jest wyraźne. Przy dynamice rynku rzędu 7 proc. InPost jednak i tu osiągnął wzrosty o jedną piątą. Kluczowym partnerem grupy w kraju jest Allegro – na niej osiągnął 7-proc. zwyżkę wolumenów. Poza nią – aż 36 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Przesyłki z Chin i Hongkongu droższe. Bruksela i Paryż śladem USA
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne