Reklama

Amazon drastycznie podnosi cenę Prime w Europie

Gigant e-handlu detalicznego podnosi cenę abonamentu Prime nawet o 40 procent w niektórych krajach Europy. W Polsce na razie bez zmian.

Publikacja: 26.07.2022 14:33

Amazon drastycznie podnosi cenę Prime w Europie

Foto: Adobe Stock

Kiedy w lutym 2022 roku Amazon podniósł cenę subskrypcji Prime w USA, jasne było, że to dopiero początek. 25 lipca koncern zdecydował, że cena za opcję dającą rozszerzoną darmową dostawę, dodatkowe promocje oraz dostęp do serwisu z filmami i serialami wzrośnie również na niektórych rynkach europejskich.

Cena Prime w Niemczech (drugi rynek koncernu) wzrosła o 30 procent do 89,9 euro rocznie. O 20 procent więcej zapłacą Brytyjczycy, których cena za Prime wynosić będzie 95 funtów rocznie. Bardzo duże podwyżki czekają też klientów w Hiszpanii, Włoszech i Francji – jak informuje Reuters, cena za Prime na tych rynkach wzrośnie między 39 a 43 procent.

Zmiany cen wejdą w życie 15 września dla nowych klientów, a dla starych klientów przy pierwszym płaceniu za kolejny rok po 15 września. Podwyżkę Amazon tłumaczy „wzrostem inflacji i kosztów operacyjnych”. Koncern zapewnia przy tym, że będzie „ciężko pracować na to, by Prime oferował wyjątkowe korzyści dla członków”.

Czytaj więcej

Disney+ wskoczył na streamingowe podium, Netflix się nie poddaje

W Polsce ceny Prime jak na razie pozostają bez zmian i są jednymi z najniższych. Obecnie roczny abonament kosztuje 49 zł. Opcja miesięczna to opłata 10,99. Podobnie jak na wszystkich rynkach, na których działa Amazon, w cenę wliczone są darmowa i ekspresowa dostawa, dostęp do serwisu VOD czy serwisu z grami.

Reklama
Reklama

Podwyżki cen za Prime, które serwuje Amazon swoim klientom, nie są zaskakujące. Koncern musi podnosić wynagrodzenia, a rosną również drastycznie koszty transportu i energii. W efekcie w pierwszym kwartale 2022 roku Amazon odnotował po raz pierwszy od 7 lat stratę netto.

Handel
Stało się – Prada ogłosiła, że przejęła rodzimego rywala Versace. „Transakcja dekady”
Handel
Black Friday jednak nie rozczarował, Polacy ruszyli na zakupy. Zwłaszcza online
Handel
Świetny pomysł czy powrót PRL? O przejęcie Carrefoura przez państwo zapytaliśmy biznes
Handel
Problemy Pumy: chińscy giganci sportowi mogą przejąć markę
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Handel
Sztuczna inteligencja pomoże w zakupach podczas Black Friday
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama