Eliminowanie folii i ogółem jednorazowych opakowań ze sklepów wchodzi na nowy poziom. Od dawna w większości dostępne są wielorazowe worki do warzenia owoców czy warzyw. Kolejne sklepy wprowadzają także ułatwienia typu zakup dań gotowych do własnych pudełek czy słoików.

Teraz Carrefour zapowiada wprowadzenie ogólnopolskich zmian na stoiskach tradycyjnych, w działach warzyw i owoców oraz piekarni. Od 22 kwietnia będzie zachęcał klientów do zakupów produktów na wagę z wykorzystaniem własnych opakowań, oferując im w zamian 25 proc. rabatu od ceny wyjściowej w przypadku wybranych produktów.

Akcja dotyczy promowania nowych opakowań przy zakupie na wagę owoców, warzyw, serów, wędlin, mięsa, ryb, produktów garmażeryjnych oraz pieczywa. Opakowania i worki będą dostępne przez cały weekend we wszystkich hiper- i supermarketach sieci.

– Ograniczanie marnowania żywności i promowanie zrównoważonych nawyków zakupowych to wspólny cel dla naszych klientów i naszej sieci – mówi Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska. – Przy okazji świętowania Dnia Ziemi możemy ogłosić kolejne rozwiązania, które ułatwią naszym klientom dokonywanie rozsądnych zakupów. Dzięki opakowaniom i workom wielorazowego użytku będą oni mogli kupić dokładnie taką ilość produktu, jaką potrzebują – dodaje.

Czytaj więcej

Bojkoty marek obecnych w Rosji już działają

Sieć od 2019 roku prowadzi działania nad rozwojem zrównoważonego charakteru zakupów w sklepach. Jako jedna z pierwszych wycofała wszystkie jednorazowe naczynia plastikowe, zamieniając je na ekologiczne odpowiedniki. Wprowadziła możliwość zakupu kawy do własnych kubków, zaczęła wykorzystywać w dziale sprzedaży tradycyjnej papier dwuwarstwowy, ułatwiający odpowiednią segregację odpadów, a w kolejnych miesiącach w sklepach zapewniono ofertę woreczków wielokrotnego użytku na warzywa, owoce i chleb. Co więcej, od początku ubiegłego roku Carrefour bez żadnych ograniczeń przyjmuje w swoich sklepach butelki zwrotne bez okazania dowodu ich zakupu, wypłacając klientom pełną wartość kaucji w bonach zakupowych. Jak pokazują dane sieci, przyczynia się to do wymiernych oszczędności finansowych jej klientów – w 2021 roku zaoszczędzili oni w ten sposób ponad 2 mln zł, a w roku 2023 kwota ta szacowana jest na ponad 4 mln zł. Carrefour również konsekwentnie działa nad zmniejszeniem ilości plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, optymalizując ich wagę lub zastępując plastik bardziej ekologicznymi odpowiednikami.