Francuska siec kosmetyczna L'Occitane nie zamierza zamykać sklepów w Rosji

Francuska marka kosmetyczna L'Occitane poinformowała, że mimo inwazji na Ukrainę, jej sklepy w Rosji pozostaną otwarte. Firma potwierdziła BBC, że zastanawiała się nad zamknięciem swoich sklepów „na jakiś czas”, ale zdecydowała się tego nie robić, ponieważ chce chronić personel przed potencjalnym „odwetem”.

Publikacja: 14.04.2022 09:27

Francuska siec kosmetyczna L'Occitane nie zamierza zamykać sklepów w Rosji

Foto: Bloomberg

Koncern wstrzymał wysyłkę do Rosji swoich towarów, ale sprzedaż internetowa nadal jest dostępna.

Niektórzy klienci już skrytykowali L'Occitane za tę decyzję i wezwali do bojkotu marki, która jest sprzedawana w ponad 3085 punktach sprzedaży detalicznej na całym świecie i osiągnęła w zeszłym roku sprzedaż w wysokości 1,5 miliarda euro.

Czytaj więcej

Wojenne wyzwanie dla polskich kosmetyków. Szukają nowych rynków

Francuska firma kosmetyczna, która ma spa i sklepy w rosyjskich miastach, w tym w Moskwie i Sankt Petersburgu, powiedziała, że nie może ryzykować zamknięcia swoich sklepów. „W tym momencie nie możemy zagwarantować, że naszych 700 pracowników w Rosji nie spotka się z odwetem, jeśli przestaniemy działać w tym kraju” – powiedziała BBC rzeczniczka firmy.

„Szczególnie martwimy się o tych naszych pracowników, którzy mają krewnych na Ukrainie lub są pochodzenia ukraińskiego” – dodała.

L'Occitane poinformowała w komunikacie, że zdecydowanie potępia „nieuzasadnioną i niesprowokowaną” inwazję Rosji i znacznie ograniczyła swoją działalność w Rosji, zawieszając plany inwestycyjne i wszelkie dostawy do tego kraju. Odmówiła jednak komentarza na temat tego, czy kontynuuje sprzedaż internetową w tym kraju i jaki wpływ ma wstrzymanie dostaw na rosyjskie sklepy.

Koncern wstrzymał wysyłkę do Rosji swoich towarów, ale sprzedaż internetowa nadal jest dostępna.

Niektórzy klienci już skrytykowali L'Occitane za tę decyzję i wezwali do bojkotu marki, która jest sprzedawana w ponad 3085 punktach sprzedaży detalicznej na całym świecie i osiągnęła w zeszłym roku sprzedaż w wysokości 1,5 miliarda euro.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Handel
Biedronka atakuje Lidla w walce o VAT. Kto zamrozi więcej cen?
Handel
Właściciel Milki troszczy się o Rosjan. „Nie możemy przestać dostarczać żywności”
Handel
LPP: nie handlujemy w Rosji od dwóch lat, ale wciąż zarabialiśmy
Handel
Krótsze godziny otwarcia sklepów w Wielką Sobotę. Gdzie zrobić zakupy w Wielkanoc?
Handel
Właściciel Sinsay i Reserved z rekordowymi wynikami. Nowe dane o sprzedaży w Rosji