Południowokoreański gigant elektroniki i AGD może się cieszyć z dużego wzrostu sprzedaży AGD, w tym lodówek. W trzecim kwartale 2020 roku sprzedaż online produktów Samsunga takich jak lodówki wzrosła o 50 procent. Wśród szczególnie szybko rosnących rynków jest rodzimy, koreański rynek, na którym klienci mogą wybierać własny kolor, rozmiar czy materiał lodówki. Olbrzymim sukcesem okazały się specjalnie zaprojektowane lodówki dedykowane do przechowywania kimchi, popularnej w Korei kiszonki z kapusty, choć to określenie nie oddaje oczywiście bogactwa smaków tego specjału. Mówi się, że w Korei każda rodzina ma swój przepis na kimchi. W Korei takie lodówki stanowiły 67 procent rynku.
Sukces na południowokoreańskim rynku skłania Samsunga do planów, by również na innych rynkach zaoferować możliwość kupna spersonalizowanych lodówek. Miałby one trafić na rynki w USA, Europie i na Bliskim Wschodzie.
- Klienci mieli niewielkie możliwości wśród produktów produkowanych w tradycyjnym systemie. Nasz sposób produkcji musi zostać przekształcony, by dać możliwość personalizacji dodatków, a to wielka zmiana – cytuje BBC Jaeseunga Lee, jednego z prezesów Samsunga i równocześnie szefa działu urządzeń cyfrowych.
Samsung jest jedną z kilku firm oferujących personalizowaną elektronikę i AGD. Pierwszym produktem, który klienci mogli dostosować do swoich upodobań był telewizor „The Frame", w którym można wybrać własną ramkę. Południowokoreański koncern obecnie ma w swojej ofercie, obok lodówek, także indywidualizowane zmywarki czy chłodziarki do wina. Dalszym krokiem w rozszerzaniu oferty tego typu ma być nawiązanie współpracy z dostawcami oraz projektantami mebli by zwiększyć liczbę możliwych opcji designu.
- Większość ludzi, w tym millenialsów, zazwyczaj woli spersonalizowane produkty. Poczynając od małych przedmiotów, jak portfele, na rowerach czy samochodach kończąc firmy próbują na tym zarobić poprzez oferowanie możliwości personalizacji by osiągnąć większą marżę – twierdzi w rozmowie z BBC Kenneth Liew, ekspert rynkowy w IDC Asia Pacific.