Lodówki na miarę. Samsung szuka sposobu na młodych

Indywidualizacja lodówek ma przyciągnąć do Samsunga młodych klientów. W Korei to działa.

Aktualizacja: 12.01.2021 13:18 Publikacja: 12.01.2021 13:09

Lodówki na miarę. Samsung szuka sposobu na młodych

Foto: Bloomberg

Południowokoreański gigant elektroniki i AGD może się cieszyć z dużego wzrostu sprzedaży AGD, w tym lodówek. W trzecim kwartale 2020 roku sprzedaż online produktów Samsunga takich jak lodówki wzrosła o 50 procent. Wśród szczególnie szybko rosnących rynków jest rodzimy, koreański rynek, na którym klienci mogą wybierać własny kolor, rozmiar czy materiał lodówki. Olbrzymim sukcesem okazały się specjalnie zaprojektowane lodówki dedykowane do przechowywania kimchi, popularnej w Korei kiszonki z kapusty, choć to określenie nie oddaje oczywiście bogactwa smaków tego specjału. Mówi się, że w Korei każda rodzina ma swój przepis na kimchi. W Korei takie lodówki stanowiły 67 procent rynku.

Sukces na południowokoreańskim rynku skłania Samsunga do planów, by również na innych rynkach zaoferować możliwość kupna spersonalizowanych lodówek. Miałby one trafić na rynki w USA, Europie i na Bliskim Wschodzie.

- Klienci mieli niewielkie możliwości wśród produktów produkowanych w tradycyjnym systemie. Nasz sposób produkcji musi zostać przekształcony, by dać możliwość personalizacji dodatków, a to wielka zmiana – cytuje BBC Jaeseunga Lee, jednego z prezesów Samsunga i równocześnie szefa działu urządzeń cyfrowych.

Samsung jest jedną z kilku firm oferujących personalizowaną elektronikę i AGD. Pierwszym produktem, który klienci mogli dostosować do swoich upodobań był telewizor „The Frame", w którym można wybrać własną ramkę. Południowokoreański koncern obecnie ma w swojej ofercie, obok lodówek, także indywidualizowane zmywarki czy chłodziarki do wina. Dalszym krokiem w rozszerzaniu oferty tego typu ma być nawiązanie współpracy z dostawcami oraz projektantami mebli by zwiększyć liczbę możliwych opcji designu.

- Większość ludzi, w tym millenialsów, zazwyczaj woli spersonalizowane produkty. Poczynając od małych przedmiotów, jak portfele, na rowerach czy samochodach kończąc firmy próbują na tym zarobić poprzez oferowanie możliwości personalizacji by osiągnąć większą marżę – twierdzi w rozmowie z BBC Kenneth Liew, ekspert rynkowy w IDC Asia Pacific.

Zwiększanie możliwości personalizacji produktów to nie tylko wybór obudowy, ale także dodatki w postaci aplikacji wykorzystujących sztuczną inteligencję. Samsung ma własnego asystenta głosowego (Bixby), ale jest przy tym otwarty na współpracę z Amazonem i Google w celu łączenia ich systemów z urządzeniami Samsunga. Giganci elektroniki użytkowej już teraz korzystają na wymuszonym przez pandemię systemie pracy z domu dotyczącego wielu zawodów i związanego z tym większego polegania na gadżetach i internecie w życiu codziennym. Nowości w tej dziedzinie prezentowane są podczas trwających obecnie targów w Las Vegas. Samsung zaprezentował na nich swojego robota-kelnera Bot Handy, który nie tylko naleje człowiekowi wina, ale też zbierze ubrania z poręczy krzesła czy wsadzi naczynia do zmywarki. Jedna z firm pokazała jako nowość wartą 3 tysiące dolarów klapę dla zwierząt (do drzwi) łączącą się ze smartfonem.

Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?