Ostatni kwartał pogłębił spadki sklepów z odzieżą

Średnio jedną piątą obrotu straciły krajowe grupy firm odzieżowych i obuwniczych w 2020 r. z powodu epidemii. W obronie biznesu pomagały internet i eksport.

Aktualizacja: 14.01.2021 21:19 Publikacja: 14.01.2021 21:00

Ostatni kwartał pogłębił spadki sklepów z odzieżą

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

W 2020 roku publiczne grupy odzieżowe i obuwnicze notowane na warszawskiej giełdzie odnotowały spadek przychodów od 2,6 proc. do 29 proc., a średnio o 19 proc. – wynika z zestawienia przygotowanego przez „Rz". To oznacza, że ostatni kwartał ub.r. pogłębił tendencję obserwowaną po pierwszych dziewięciu miesiącach.

Najlepiej z obroną biznesu poradziło sobie polkowickie CCC. Wzrost obrotów platform internetowych eobuwie i Modivo należących do obuwniczej grupy sprawił, że przychody (bez Karl Voegele w Szwajcarii) spadły o zaledwie 2,6 proc. (do 5,26 mld zł).

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?