Carrefour podaje, że dzięki połączeniu dwóch konceptów: dyskontu i hurtowni, klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty produktów w atrakcyjnych cenach. Jest ona skierowana tak do klientów indywidualnych, chcących zrobić codzienne zakupy, jak i do klientów biznesowych prowadzących działalność gospodarczą w handlu czy gastronomii, którzy mogą dokonać zakupów hurtowych.
W efekcie choć rynek stawia na poprawę standardu i podnoszenie kategorii - dyskonty bardzo mocno zmieniły się w ostatnich latach i przypominają bardziej supermarkety, to koncepcja przeciwnego kierunku tez ma zwolenników. W formule hard-dyskontu, z maksymalnie uproszczoną halą i sprzedażą wprost z palet oraz kartonów ruszyła już choćby rosyjska sieć Mere, która ma już w Polsce kilka sklepów.
Eksperci podkreślają, ze na rynku zawsze znajdzie się grupa klientów dla których jedynym wyznacznikiem atrakcyjności oferty jest cena.