W pandemii najlepiej Polakom szły remonty

Rynek sklepów budowlano-remontowych wart jest już 50 mld zł, sektor ustępuje rozmiarami tylko sklepom spożywczym. Zdecydowanie rośnie, nowe sklepy uruchamiane były też w trudnym 2020 r.

Aktualizacja: 17.03.2021 09:46 Publikacja: 16.03.2021 21:00

W pandemii najlepiej Polakom szły remonty

Foto: Adobe Stock

Siła nabywcza polskich konsumentów w handlu detalicznym to aż 456 mld zł. O ile największą część tej kwoty wciąż wydajemy na żywność, to wiceliderem stały się wydatki na produkty remontowo-budowlane, wnętrzarskie czy ogrodowe, oceniane na 16 proc. tej kwoty, czyli ponad 50 mld zł – wynika z badania GfK Cenzus DIY, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza.

Czytaj także: Markety budowlane radzą sobie z pandemią

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?