Primark ogłosił, że pod koniec 2023 r. w centrach handlowych Magnolia Park we Wrocławiu i Manufaktura w Łodzi otworzy kolejne dwa sklepy w Polsce. Wcześniej irlandzka sieć zapowiedziała, że pojawi się również w Katowicach - sklep ma ruszyć w 2023 r. w centrum Silesia oraz w krakowskiej Bonarce.
Marka ma teraz dwa salony - w warszawskiej Galerii Młociny od sierpnia 2020 r. oraz w centrum handlowym Posnania w Poznaniu. Rynek jej sprzyja, konsumenci poszukują niższych cen w obliczu rosnącej inflacji, a Primark znany jest z bardzo konkurencyjnej oferty.
Firma niedawno potwierdziła wejście na rynek rumuński, ogłaszając otwarcie nowego sklepu w Bukareszcie, które planowane jest jeszcze w tym roku.
Czytaj więcej
Odpływ klientów w związku z pandemią, coraz silniejsza konkurencja platform internetowych oraz kanibalizacja podobnych do sobie obiektów to główne wyzwania dla sektora.
— Nowe umowy najmu stanowią ważne uzupełnienie naszego portfolio i cieszymy się, że będziemy mogli dalej się rozwijać i oferować unikalną ofertę Primark jeszcze większej liczbie klientów — mówi Maciej Podwojski, szef Primark na Polskę, Słowenię oraz Czechy.
Ponadto irlandzka marka zapowiedziała także otwarcie pierwszego sklepu na Słowacji, w Bratysławie, na początku 2023 r. Będzie to już 16 kraj, w którym działa.
W ubiegłym roku firma ogłosiła plany przyspieszenia tempa rozwoju, zamierza w USA dojść do 60 sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Primark zamierza również wzmocnić swoją obecność we Francji, Włoszech i na Półwyspie Iberyjskim, w ciągu pięciu lat plan zakłada zwiększenie łącznej liczby sklepów do 530.