Firm podaje, że będzie to osiem najpopularniejszych platform typu marketplace w Polsce na allegro.pl, morele.net, empik.pl. czy ceneo.pl, a start e-handlu to odpowiedź na oczekiwania klientów. Uruchomienie sprzedaży online to także element intensywnej ekspansji rynkowej PEPCO – firmy obecnej w kilkunastu krajach Europy z liczbą niemal 2,5 tys. sklepów.

Sieć rozważała różne modele wdrożenia e-commerce i finalnie zdecydowano o rozpoczęciu współpracy z serwisem shumee.pl, jaki pozwala klientom na dokonywanie zakupów oferty Pepco na kilku platformach sprzedażowych.

Czytaj więcej

Pepco kupuje 29 sklepów należących do CCC

- Od jakiegoś czasu analizowaliśmy dane i przyglądaliśmy się rynkowi. Z naszych badań wynika, że aż 71 proc. polskich klientów równolegle robi także inne zakupy online. Co ciekawe, to znacznie więcej niż na innych rynkach europejskich, gdzie średni odsetek kupujących w internecie wśród naszych klientów wynosi 55 proc. – mówi Tomasz Tokarz, kierownik Wsparcia Operacyjnego z Pepco. - Szukaliśmy optymalnego rozwiązania zarówno dla nas jak i klientów. Wybrany model sprzedaży online sprawia, że nie tyle otwieramy nowy sklep w sieci, co przychodzimy z naszą ofertą do konsumentów tam, gdzie już są- dodaje. Do wyboru jest zawsze kilka sposobów otrzymania zakupów, jak Paczkomat, kurier, czy dostępna darmowa dostawa przy wyborze opcji „ORLEN Paczka”.

Pepco ma prawie 2,5 tys. placówek w 15 krajach europejskich: w Bułgarii, Czechach, Chorwacji, Estonii, Litwie, Łotwie, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, na Węgrzech i we Włoszech. Ostatnio do grona państw dołączyła Hiszpania i Austria, a na wiosnę 2022 planowane jest otwarcie pierwszych sklepów w Niemczech. Każdego miesiąca sklepy sieci odwiedza ponad 20 milionów klientów. Obecnie sieć zatrudnia ponad 20 tys. pracowników, w tym ponad 600 w poznańskiej centrali.