Reklama
Rozwiń

Z pustynnieniem można walczyć nawet w supermarkecie

Półtora miliarda ludzi na świecie cierpi wskutek pustynnienia i erozji gleby. Można z tym walczyć, wystarczy zmienić codzienne nawyki.

Aktualizacja: 18.06.2018 15:22 Publikacja: 18.06.2018 10:01

Z pustynnieniem można walczyć nawet w supermarkecie

Foto: Forum, Wojciech Kryński

Czy nasze zachowania jako konsumentów mogą zapobiec pustynnieniu, erozji gleby, niekorzystnym zmianom klimatu i napływowi uchodźców? Większość odpowie na to, że nie, a jeśli nawet, to bardzo niewiele. Eksperci, którzy opracowali pierwszy raport ONZ ws. gleby, są innego zdania. Możemy zmienić dużo więcej, niż się nam wydaje.

Raport ws. gleby został opracowany w oparciu o Konwencję Narodów Zjednoczonych ws. zwalczania pustynnienia (UNCCD) we współpracy z Organizacją Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO), Bankiem Światowym, Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNPD), Unią Europejską i licznymi instytucjami naukowymi. Daje on wszechstronny obraz związków między pustynnieniem i takimi przyczynami tego zjawiska jak degradacja lasów, zaorywanie stepów, nadmierny wypas bydła czy intensywny rozwój rolnictwa towarowego. Ważną, choć na codzień rzadko dostrzeganą przyczyną, są nawyki konsumentów w krajach uprzemysłowionych. Co więcej, raport ten rzuca również interesujące światło na powiązania między pustynnieniem i erozją gleby i nasilającymi się konfliktami na świecie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę