Reklama
Rozwiń
Reklama

Właściciel Pepco nie musi zwijać interesu? Banki dały mu więcej czasu

Międzynarodowy holding Steinhoff porozumiał się z wierzycielami. Ma trzy lata na wyjście na prostą.

Aktualizacja: 25.07.2018 17:51 Publikacja: 25.07.2018 14:19

Właściciel Pepco nie musi zwijać interesu? Banki dały mu więcej czasu

Foto: materiały prasowe

Steinhoff International Holdings najbardziej znany jest w Polsce ze sklepów Pepco, które przejął w 2015 roku. Właściciel znanej marki dyskontów odzieżowo-przemysłowych przeżywa jednak ostatnio olbrzymie problemy związane z koniecznością naprawienia sytuacji w firmie. W grudniu ubiegłego roku ujawniono, że w raportach księgowych holdingu były luki, co spowodowało natychmiastowy spadek cen akcji spółki, wdrożenie dochodzenia oraz odcięcie od kredytów. Firma ratowała się sprzedażą aktywów.

Koncern uciekł jednak właśnie spod noża. Wierzyciele zgodzili się bowiem wstrzymać żądania spłaty zadłużenia przez trzy lata. Dzięki temu Steinhoff zyskał czas na wdrożenie programu naprawczego i szansę na przetrwanie. Wierzyciele i dłużnik będą teraz dążyć do wdrożenia planu naprawczego w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Steinhoff miał problem z obsługą 9 miliardów euro długu.

Wśród potencjalnych działań pozwalających na restrukturyzację wymienia się, między innymi, sprzedaż aktywów takich jak Pepco. Pogłoski o sprzedaży sieci dyskontów przemysłowo-odzieżowych pojawiły się już w maju.

Bloomberg informował, że Pepco może trafić na sprzedaż, jeżeli Steinhoff porozumie się z wierzycielami w kwestii restrukturyzacji długu. Wśród potencjalnych kupców wymienia się fundusze private equity. Samo Pepco nie potwierdzało dotychczas informacji, by było na sprzedaż.

Pepco ma ponad 1400 sklepów w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym 814 w Polsce. Zatrudnia ponad 13 tysięcy ludzi. Przychody sieci wzrosły w ostatnim półroczu o 40 procent w stosunku do porównywalnego okresu 2017 roku. Pepco jest cześcią Pepkor Europe, której właścicielem jest Steinhoff International Holdings.

Reklama
Reklama

Holding jest również właścicielem sieci sklepów Abra i dyskontów Dealz. Ta ostatnia planuje ekspansję w Polsce i chce mieć do końca roku 20 placówek w naszym kraju.

Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Handel
Nowa umowa handlowa USA–Szwajcaria: cła w dół, inwestycje w górę
Handel
Tanieją samochody. W salonach ruszyły wyprzedaże
Handel
PKO BP i Allegro łączą siły. „Płatności na jeden klik"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Handel
Szwajcarski eksport pod presją ceł. Donald Trump zapowiada porozumienie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama