Blokowali sprzedaż Hello Kitty w Europie. Zapłacą 6 mln euro kary

Komisja Europejska nałożyła ponad 6 mln euro grzywny na japoński koncern Sanrio za zakaz sprzedaży za granicę licencjonowanych towarów, także tych z postacią Hello Kitty na Europejskim Obszarze Gospodarczym.

Aktualizacja: 09.07.2019 17:27 Publikacja: 09.07.2019 17:04

Blokowali sprzedaż Hello Kitty w Europie. Zapłacą 6 mln euro kary

Foto: Bloomberg

ula

Sanrio projektuje, licencjonuje, produkuje i sprzedaje popularne wśród dzieci oraz dorosłych produkty z Hello Kitty - mającej ludzkie cechy postaci animowanej kotki. Firma produkuje nie tylko filmy i gry komputerowe z hello Kitty, ale także zbawi, ubrania i różne gadżety, ale także sprzęt elektroniczny.

W czerwcu 2017 r. Komisja Europejska wszczęła dochodzenie antymonopolowe w sprawie niektórych licencji i praktyk dystrybucji Sanrio. KE postanowiła sprawdzić czy japońska firma nałożyła nielegalne ograniczenia na przedsiębiorców w sprawie sprzedaży licencjonowanych towarów ponad granicami na jednolitym rynku UE.

Według KE umowy licencyjne jakie Sanrio zawarło z kontrahentami naruszają unijne zasady konkurencji. Japoński koncern narzucił swoim partnerom szereg ograniczeń ograniczających sprzedaż poza terytorium licencjobiorców, takie jak klauzule wyraźnie zakazujące sprzedaży produktów - w tym także z serii Hello Kitty - poza określonym obszarem.

Japońska firma współpracowała podczas dochodzenia z urzędnikami Komisji i przyznała, że faktycznie doszło do naruszenia reguł konkurencji UE. Komisja zdecydowała się na obniżenie kary o 40 proc. i ostatecznie Sanrio został ukarany kwotą 6 mln 222 tys. euro - informuje magazyn "Fortune".

Nielegalne praktyki japońskiego koncernu obowiązywały przez około 11 lat od początku 2008 r. do końca 2018 r. W ich wyniku jednolity rynek został sztucznie podzielony przez co licencjobiorcy w Europie nie mogli sprzedawać produktów z postaciami za granicę.

Sanrio projektuje, licencjonuje, produkuje i sprzedaje popularne wśród dzieci oraz dorosłych produkty z Hello Kitty - mającej ludzkie cechy postaci animowanej kotki. Firma produkuje nie tylko filmy i gry komputerowe z hello Kitty, ale także zbawi, ubrania i różne gadżety, ale także sprzęt elektroniczny.

W czerwcu 2017 r. Komisja Europejska wszczęła dochodzenie antymonopolowe w sprawie niektórych licencji i praktyk dystrybucji Sanrio. KE postanowiła sprawdzić czy japońska firma nałożyła nielegalne ograniczenia na przedsiębiorców w sprawie sprzedaży licencjonowanych towarów ponad granicami na jednolitym rynku UE.

Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów
Handel
Trudna walka o modę w skali XXL
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
W sklepach na dobre zaczyna się świąteczne szaleństwo