Reklama
Rozwiń

Nie ma mocnych na alkohole

Ponad 53 mld zł przeznaczamy rocznie na dziesięć najpopularniejszych produktów spożywczych.

Publikacja: 09.02.2015 21:00

Nie ma mocnych na alkohole

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Niemal 14,5 mld zł wydali Polacy na piwo od grudnia 2013 r. do listopada 2014 r. Dało mu to pierwsze miejsce wśród dziesięciu najpopularniejszych produktów spożywczych w naszym kraju – wynika z zestawienia firmy badawczej Nielsen. Drugie miejsce zajęła wódka. W minionym roku jej sprzedaż sięgnęła 10,3 mld zł.

– Piwo i wódka są w Polsce tak popularne, że nie będzie ich w stanie wyprzedzić żaden inny alkohol, ani pod względem wartości, ani wielkości sprzedaży – mówi Agata Andrzejczak z International Wine & Spirit Research.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Handel
Popularny japoński napój drożeje. Szykujcie się na coraz droższą matchę
Handel
Ostatnie chwile na wynegocjowanie pokoju w wojnie celnej Donalda Trumpa z Europą
Handel
Mrożonki kupujemy nie tylko w czasie upałów. Lody nie są jedynym hitem