Choć o świętowaniu Walentynek mówi się oficjalnie niewiele, to na wskroś komercyjne obchody mają u nas coraz więcej zwolenników. Z badań przeprowadzonych przez serwis zakupowy Groupon wynika, że Polacy dorównują już poziomem walentynkowych wydatków Włochom czy Hiszpanom.
Respondenci z tych krajów najczęściej zaznaczali odpowiedź, że przeznaczą na Walentynki 25-49 euro (105-205 zł). Ankietowani, którzy wydadzą najwięcej w święto zakochanych to mieszkańcy Belgii i Francji. 20 proc. Belgów wyda w dniu Świętego Walentego aż 100-149 euro (417-620 zł), z kolei Francuzi 50-74 euro (210-315 zł).
Oszczędnym narodem okazali się Brytyjczycy - aż 26 proc. ankietowanych przeznaczy tam na upominek zaledwie 10-24 funtów (55-134 zł), a co czwarty 25-funtów (135 a 275 zł). Z badań wynika, że dla znacznej części ankietowanych z Niemiec i Austrii, Walentynki nie wiążą się jakimikolwiek kosztami – odpowiednio 15 proc. i 14 proc. ankietowanych deklaruje, że na plany z okazji święta zakochanych nic nie wydadzą.
Z koeli większość Polaków postrzega Walentynki, jako okazję do rozpieszczania ukochanej osoby. 22 proc. wyda pomiędzy 100 a 149 zł, a tylko co setny wyda ponad 1 tys. 11 proc. respondentów zadeklarowało, że nie poniesie żadnych kosztów związanych z Walentynkami.
41 proc. polskich respondentów zdecyduje się na kupno symbolicznego prezentu. W Hiszpanii (45 proc.) i Belgii (43 proc.) większość respondentów spędzi ten wieczór na romantycznej kolacji. Co ciekawe jedynie 4 proc. ankietowanych z Włoch zdecyduje się na wyjście do restauracji. 43 proc. mieszkańców tego kraju woli przygotować uroczysty posiłek w domu.