Niemiecka sieć handlu detalicznego postanowiła zwiększyć liczbę kobiet na kierowniczych stanowiskach z 18,5 proc. obecnie do 25 proc. w 2017 r.
Metro AG, czwarta sieć w Europie mająca 2200 placówek handlowych w 30 krajach zapowiedziała, że wyznaczony cel będzie dotyczyć trzech najwyższych szczebli kierownictwa, także zarządu liczącego 4 mężczyzn.
Decyzja zapadła po uzgodnieniu w listopadzie przez rząd koalicyjny w Niemczech projektu ustawy, która wymagałaby od najważniejszych niemieckich spółek giełdowych obsadzenia od 2016 r. przez kobiety 30 proc. kierowniczych stanowisk bez uprawnień wykonawczych, mimo sprzeciwów i uprzedzeń.
Metro zapowiedziała osiągnięcie tego pułapu w radzie nadzorczej po WZA w przyszłym roku. — Zróżnicowany skład osobowy ma decydujący wpływ na sukces naszej sieci — stwierdził szef pionu personalnego, Heiko Hutmacher w komunikacie opublikowanym z okazji ostatniego WZA 20 lutego. W tej chwili w 20-osobowej radzie zasiada 5 kobiet, m.in. była szefowa brytyjskiej sieci Sainsbury, Gwyn Burr, która zastąpiła Lucy Neville-Rolfe.
Obecnie kobiety zajmują 7 proc. kierowniczych stanowisk w 30 największych spółkach giełdowych tworzących wskaźnik DAX. Przypada na nie 25 proc. miejsc w organach bez uprawnień wykonawczych — wynika z danych berlińskiego instytutu koniunktury DIW, więcej niż w Europie, gdzie jest średnio 20 proc. kobiet.