Amazon podkreśla, że mocno koncentruje się na modzie, wcześniej zapowiadał, że chce stać się „najlepszym miejscem na modowe zakupy w internecie". Projektowanie własnych ciuchów wydaje się więc logicznym posunięciem.
Algorytm został opracowany przez Amazon Lab 126, ośrodek badawczo-rozwojowy firmy i korzysta z jednej z technik sztucznej inteligenci o nazwie GAN, wymyślonej przez badacza Google. Polega ona na zestawieniu przeciwko sobie dwóch sieci neuronowych. Gdy jedna z nich tworzy obraz, druga sprawdza, czy jest on rzeczywisty, czy też stworzony przez sztuczną inteligencję. W ten sposób analizując partię zdjęć, algorytm wyodrębni modowy trend.
Wiadomo, że narzędzie jest w fazie początkowej i nie może być jeszcze użyte, ale pokazuje możliwości Amazona w tym zakresie.
Już dziś bowiem sprzedawcy detaliczni korzystają z portali społecznościowych typu Instagram i Pinterest, by śledzić najnowsze trendy modowe i szybko na nie reagować.
Amazon będzie mógł to robić szybciej i taniej. Sztuczna inteligencja na podstawie partii zdjęć dostrzeże trend, a następnie szybko zaprojektuje modne ubrania.