Reklama
Rozwiń
Reklama

Gigant ma nową metodę projektowania odzieży. Bez projektantów

Amazon opracował algorytm, który zaprojektuje ubrania na podstawie analizy partii zdjęć, nie będzie potrzebował do tego projektantów odzieży. Sztuczna inteligencja rozpozna i skopiuje styl odzieży, następnie zastosuje go do nowych produktów.

Aktualizacja: 29.08.2017 21:03 Publikacja: 29.08.2017 19:45

Gigant ma nową metodę projektowania odzieży. Bez projektantów

Foto: Bloomberg

Amazon podkreśla, że mocno koncentruje się na modzie, wcześniej zapowiadał, że chce stać się „najlepszym miejscem na modowe zakupy w internecie". Projektowanie własnych ciuchów wydaje się więc logicznym posunięciem.

Algorytm został opracowany przez Amazon Lab 126, ośrodek badawczo-rozwojowy firmy i korzysta z jednej z technik sztucznej inteligenci o nazwie GAN, wymyślonej przez badacza Google. Polega ona na zestawieniu przeciwko sobie dwóch sieci neuronowych. Gdy jedna z nich tworzy obraz, druga sprawdza, czy jest on rzeczywisty, czy też stworzony przez sztuczną inteligencję. W ten sposób analizując partię zdjęć, algorytm wyodrębni modowy trend.

Wiadomo, że narzędzie jest w fazie początkowej i nie może być jeszcze użyte, ale pokazuje możliwości Amazona w tym zakresie.

Już dziś bowiem sprzedawcy detaliczni korzystają z portali społecznościowych typu Instagram i Pinterest, by śledzić najnowsze trendy modowe i szybko na nie reagować.

Amazon będzie mógł to robić szybciej i taniej. Sztuczna inteligencja na podstawie partii zdjęć dostrzeże trend, a następnie szybko zaprojektuje modne ubrania.

Reklama
Reklama

Nie będzie to pierwszy przypadek wykorzystania sztucznej inteligencji w projektowaniu odzieży. Stitch Fix zajmuje się sprzedażą szytych na miarę i indywidualnie projektowanych ubrań. Używa do tego specjalnych algorytmów, których sugestie zamieniane są przez projektantów w rzeczywiste ubrania. Sprzedaż Stitch Fix idzie świetnie. Po pięciu latach w biznesie spółka przebiła 500 milionów dolarów przychodów.

Amazon podkreśla, że mocno koncentruje się na modzie, wcześniej zapowiadał, że chce stać się „najlepszym miejscem na modowe zakupy w internecie". Projektowanie własnych ciuchów wydaje się więc logicznym posunięciem.

Algorytm został opracowany przez Amazon Lab 126, ośrodek badawczo-rozwojowy firmy i korzysta z jednej z technik sztucznej inteligenci o nazwie GAN, wymyślonej przez badacza Google. Polega ona na zestawieniu przeciwko sobie dwóch sieci neuronowych. Gdy jedna z nich tworzy obraz, druga sprawdza, czy jest on rzeczywisty, czy też stworzony przez sztuczną inteligencję. W ten sposób analizując partię zdjęć, algorytm wyodrębni modowy trend.

Reklama
Handel
Skandal wokół Shein. Francuski rząd zapowiada działania regulacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Reklama
Reklama